۱۸ صادرکننده برتر که در سال ۹۸ نقش موثری در توسعه صادرات قم داشتند،تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ۱۸ صادرکننده برتر که در سال ۹۸ نقش موثری در توسعه صادرات قم داشته اند تجلیل شد.

سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال ۲۵۲ میلیون دلار صادرات مبدا تولید استان قم بوده است که ۶۰ درصد از این میزان صادرات، معادل ۱۵۰ میلیون دلار حاصل تلاش این صادرکنندگان  بوده است.

او افزود: عمده تولیدات ۱۷ واحدی که امروز به عنوان صادرکننده برتر از آن‌ها تجلیل شد، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، فلزی و صنایع پایین دست مواد نفتی است که به کشور‌های هدف ازجمله عراق، افغانستان، امارات و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

سیجانی با اشاره به محدودیت‌های تامین مواد اولیه در استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی وزارت صمت در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی استان، از این پس تامین مواد اولیه واحد‌های صادرکننده به صورت کامل در استان انجام می‌شود و صادرکنندگان برای دریافت مواد اولیه راحت ‌تر ثبت سفارش می کنند.

سرمست ،استاندار قم هم در این جلسه حمایت از تولیدکنندگان و به خصوص صنعتگرانی که در عرصه صادرات فعالیت‌های چشمگیر و قابل توجهی دارند را از اولویت های برنامه‌های استان برشمرد و از صادرکنندگان خواست تولیداتشان را بر پایه فناوری‌های دانش بنیان پیش ببرند تا شاهد دستاورد‌های بهتری در حوزه صادرات باشیم.

در این جلسه صادرکنندگان و تولیدکنندگان در بخش‌های صنعت و کشاورزی مشکلات خود در تامین مواد اولیه را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات بخش صادرات شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار