معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهرستان‌های مرزی کرمانشاه روز پنجشنبه از نظر شدت گرد و غبار در وضعیت بحران و هشدار قرار گرفته است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده گفت: هوای شهر قصرشیرین در ۲۴ ساعت گذشته از نظر میزان غلظت آلودگی هوا ناشی از ورود گرد و غبار در وضعیت بحران و همچنین هوای شهر‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

او با بیان اینکه آلودگی هوا در مناطق مرزی در حال افزایش است، احتمال داد با ورزش باد این گرد و غبار به دیگر مناطق استان سرایت کند.

او با بیان اینکه هوای شهر کرمانشاه در حال حاضر سالم است، گفت: در سال جاری این اولین بار است هوای استان با ورود گرد و غبار دچار بحران و هشدار می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می‌شود.

ولی زاده همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد و غبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: گردو غبار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.