آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مدیرکل این نهاد هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای سفر هفته آینده «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد، به ایران را تائید کرد.

براساس گفته این نهاد بین‌المللی گروسی شنبه هفته آینده با هدف «دستیابی به راه‌حل هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی و حصول توافق برای ادامه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران» به تهران خواهد آمد.

روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود پیشنهاد سفر رافائل گروسی را به ایران مطرح کرده است. این در حالی بود که ایران پیشتر در بیانیه‌ای به این آژانس اعلام کرد اجازه ورود ناظران برای بازرسی سایت‌های هسته‌ای را لغو خواهد کرد.

ایران شرط پایبندی به این پروتکل و اجازه مجدد بازرسی را در برگشت دوباره آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌های دولت پیشین آمریکا تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» منوط کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه می ‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند.

اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
ایران خونه خالتون نیستا...! بسه دیگه، کجا میایید؟؟؟؟؟؟ شما تحریمها رو بردارید، همین. ( (("برجام رفته پیش خدا")) )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
این مرد بهتره به اسراییل هم سفری داشته باشد تا به فعالیت های غیر قانونی آن کشور نامشروع هم رسیدگی کند.آرژانتینی عقده ای نوکر امریکا و اسرائیل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
این جاسیس مخفی چند هویتی میخواد بیاد اینجا چیکار جز فضولی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
آیا آژانس حامی گسترش اتم و دانش اتمی است ؟؟؟!!!!
و یا موافق نابودی اتم و دانش اتمی کشورها!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندی از زاگرس
۲۲:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
آژانس حامی دانش و دانشجویان و پیشرفت کشورها باشد نه سد و شکستن دانش در کشورها ،آژانس حامی دانشمندانش باشد نه حامی تروریست‌هایی که دانشمندان اتمی و نخبگان جهانی را نشانه میروند. آژانس نگهبان و حافظ اسرار باید باشد و نه جاسوس برای نقطه زنی هر چه بیشتر نخبگان.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
یکبار برای همیشه ایرانیان باید نشان دهند که اعتماد یکطرفه نیست و آژانس هم بداند که تنها همه قفلهایش را برای برنامه اتمی ایران نباید بگذارد و همه را با یک دید بنگرد و ایران هم آینده و حال فرزندانش را فدای خواسته های بچگانه غربیان و بدعهدان و پیمان شکنان و دروغگویان نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
ترس برشون داشته میخوان بیان التماس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
درواقع ترامپ شخص بدی بود هم براکشورخودش هم ایران گرچه برجام اشتباه بود خط خودمان راپیش میرفتیم برحال شاید بایدن بهتراز ترامپ ازاب بیرون امد وقضیه برجام باشرایت خوب حل شد بازم خدامیداند مسعولان ما باید پیشبینی خوب وکارامد برا کشورانجام بدن بنظرم امریکا همون امریکاست خودمان باید جلوفقرفساد کشوررابگیریم کسی براما کارنمیکند فقط خداوند
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی جعفری
۲۰:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
بابا یکی زبان اینارو نمیداند بهشون بگوید ایرانیان خیلی باشعور و فهم هستند این شما غربیا یا نادان هستید یا خودتان را به نفهمی زدید کاسه صبر ملت تمام شده کسی و مقامی نمیتواند. حق ملت را به شما ببخشد وسلام.بروید با اربابان خود مشورت کنید ببینید چه غلطی میتونید بکنید ما تا انتهای خط رفتیم دیگر دوباره این مسیر را نمیرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
معلوم خواهد شد خائن داریم یانه . اگر بتونه وارد خاک وطن شود
آخرین اخبار