مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و شرکت‌های داخلی در دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش منعقد شد.

سید محمد احمدزاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در مراسم امضای تفاهم نامه‌های همکاری بین پتروشیمی و شرکت‌های داخلی در دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: بوعلی سینا از بزرگترین تولید کنندگان آروماتیک در کشور است که مدتی پیش عرضه سهام آن با استقبال کم نظیر مردم ایران مواجه شد.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد از محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: در شرایط سخت تحریم کشور، سالانه حدود یک میلیارد دلار برای کشورمان ارزآوری به همراه دارد که افتخار بزرگی برای خانواده بزرگ این شرکت محسوب می‌شود.

احمدزاده با تشریح پروژه‌های در دست اقدام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تصریح کرد: پروژه‌های مهمی مانند شیرین سازی خوراک را در دست اجرا داریم که پروژه‌ ایرانی است و در روز‌های آینده راه‌اندازی می شود.

او در ادامه با اشاره به بازسازی واحد ۸۰۰ تولید پارازایلن که در حادثه‌ سال ۹۵ دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: برج و کوره دارای ۳ پارت مهم هستند که از سوی پیمانکاران ایرانی ساخته شده و این نوید را باید داد که عملیات ساخت به سرانجام رسیده و هم اکنون این برج با ارتفاع ۱۱۰ متر، از بلندترین برج‌های پتروشیمیایی در حال حمل به ماهشهر است و به زودی به وسیله مهندسان ایرانی در واحد نصب خواهد شد، همچنین بومی سازی کاتالیست‌های مورد نیاز این شرکت از دیگر اقدامات انجام شده در صنعت پتروشیمی بوده که کشور را از خارج بی‌نیاز کرده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.