معاون استاندار بوشهر گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با کسانی که سازمان‌یافته کودکان را به‌کار می‌گیرند، قاطعانه برخورد کنند.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست کارگروه تخصصی سلامت کودکان محروم از تحصیل و کودکان کار، بیان کرد: برخی کودکان کار از طریق گروه‌های خاصی به صورت سازمان‌یافته به‌کار گرفته می‌شوند که این کار جرم است و باید نیروی انتظامی و دستگاه قضائی با این گروه‌ها قاطعانه برخورد کنند.

او با اشاره به  آسیب‌هایی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان خیابانی و کار، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، عنوان کرد: کارشناسان تلاش می‌کنند با بررسی‌های دقیق، این آسیب‌ها را ساماندهی، کنترل و کاهش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر زندگی اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها، افزود: این بیماری آثار مخربی بر روی فرهنگ، اقتصاد، معیشت و روابط اجتماعی جامعه گذاشت، اما روش‌های مختلف برای شکل دیگری از اشتغال، زندگی و فرهنگ ارائه کرد.

ایرانی همچنین گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و تلاش کارکنان درمان، وضعیت ایران در زمینه شیوع کرونا بسیار مطلوب‌تر از کشورهای دیگر است و امیدواریم با ادامه این روند جامعه از بلای ویروس کرونا نجات یابد.

او، با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل، تاکید کرد: بازگشت کودکان کار به تحصیل در اولویت قرار دارد و در این زمینه همه نهاد‌ها باید همکاری کنند تا این کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.