مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل گفت: وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان زرد و شکننده است و هر لحظه امکان قرمز شدن آن وجود دارد.

مازیار مولایی مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان زرد و شکننده است، گفت: به دلیل کم جمعیت بودن این شهرستان، ممکن است با بیمار شدن حتی یک نفر اوضاع قرمز شود.

او دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم فاتحه خوانی و عروسی را از عوامل افزایش بیماری کرونا در هفتکل برشمرد و افزود: این مراسم همچنان در این شهرستان برگزار می‌شود و همچنین رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته و فکر می‌کنند کرونا از بین رفته است.

مولایی گشت‌های مشترک با صنعت و معدن و اماکن به همراه نیرو‌های بسیجی و هلال احمر از اصناف، ادارات، کارگاه‌ها و کارخانه ها، واحد‌های فروش و... در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از برنامه‌های مقابله با کرونا در هفتکل عنوان کرد و اظهار داشت: در بار اول به متخلفین اخطار داده می‌شود تا رفع نقص کنند و در صورت بی توجهی با دستور قضایی جریمه و یا پلمپ خواهند شد و همچنین  شناسایی افراد کووید مثبت علامت دار، بدون علامت و قرنطینه  آن‌ها و رهگیری افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا از دیگر اقدامات  انجام شده از سوی این شبکه هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل در پایان گفت: خودداری از شرکت در تجمعات، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها از نکاتی هستند که شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس باید به آن‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.