مهمترین اخبار حوزه کتاب در شهریور ۹۹ را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی شهریور ماه ۹۹ در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:


پایان «تابستانه کتاب» با فروش بیش از ۱۹ میلیارد تومان

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان چهاردهمین طرح یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب ۹۹، به بیان جزئیات فروش و میزان یارانه مصرفی استان‌ها و کتابفروشی‌های عضو این طرح پرداخت و گفت: ۵۰۸ هزار و ۸۸۱ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۵میلیارد و ۳۷۰میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۳۲ ریال از سوی ۱۲۶هزار و ۲۴نفر خریداری شد.

دهقانکار با بیان اینکه برای اجرای تابستانه کتاب ۹۹، ۳۵میلیارد و ۹۱۷میلیون ریال یارانه اختصاص پیدا کرد، گفت: این میزان یارانه، در مقایسه با طرح بهارانه کتاب۹۹ افزایش ۴۷درصدی داشته است. یارانه اختصاص یافته در استان تهران در این دوره از طرح، ۶میلیارد و ۱۶میلیون ریال بوده که در مقایسه با طرح قبلی، ۴۸درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در این دوره، ۲۹میلیارد و ۹۰۱میلیون ریال یارانه به سایر استان‌ها (به غیر از تهران) اختصاص داده شده است.


بیشتربخوانید



خرید بیش از ۳۳ میلیارد ریال کتاب توسط ارشاد

در جلسات ۶۲۲ و ۶۲۳ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید ۷۶۰ عنوان کتاب در ۷۶ هزار و ۷۱۰ نسخه به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال تصویب شد.


بیشتربخوانید



دعوت به ثبت نام در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت۲۰۲۰

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، موسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای شرکت در بخش دیجیتال هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با شعار (دیجیتال هوشمندانه) دعوت کرد.

در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، فرصتی ایجاد شده تا شرکت‌کنندگان با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال، دسترسی کاملی به مخاطبان تجاری و عمومی خود در هر کجای جهان داشته باشند که این پلتفرم‌ها برای شرکت‌کنندگان رایگان است.

خانه کتاب با کتابفروشی‌های عضو تابستانه کتاب ۹۹ تسویه حساب کرد

دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره تسویه حساب با کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب ۹۹ گفت: با توجه به تأکید سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر تسویه‌حساب به موقع با کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب ۹۹، خانه کتاب در حداقل زمان پس از پایان طرح و ظرف مدت ۱۱روز کاری، با ۷۷۳ کتابفروشی تسویه حساب کرد.


بیشتربخوانید



دبیر بیست و هشتمین هفته کتاب منصوب شد

محسن جوادی با صدور حکمی ایوب دهقانکار را به عنوان دبیر بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار