رئیس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات تا پایان امسال به چایکاران و کارخانه داران پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران شمال کشور پرداخت شده است، گفت: قرار است بیش از ۴ میلیارد تومان دیگر تسهیلات تا پایان امسال پرداخت شود.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و صاحبان کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۳۵ درصد بیشتر است.

رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: ۳۰ میلیارد تومان از این تسهیلات، در قالب تسهیلات جاری و ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم در قالب تسهیلات سرمایه‌ای پرداخت شد.

جهانساز ادامه داد: این تسهیلات برای احیای باغ‌های چای، انواع هرس، خرید ماشین آلات باغی نظیر برگ چین، بازسازی، نوسازی و بهداشتی کردن کارخانه چای و خرید ماشین آلات چایسازی هزینه می‌شود.

او یادآور شد: در بازپرداخت تسهیلات جاری، اقساط از بهای برگ سبز چای به تدریج کم می‌شود و بازپرداخت تسهیلات سرمایه‌ای در اقساط ۴ ساله با بهره ۴ درصد است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: بانک‌های مهر اقتصاد و توسعه و تعاون پارسال ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران پرداخت کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.