طباطبایی گفت: ۴۴۵ هزار و ۹۸۴ کودک ایرانی و غیرایرانی زیر پنج سال سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گجفت : به برکت تلاش‌ها و مداخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال‌های گذشته امسال نیز در ۲ مرحله در استان اجرا می‌شود.

او ادامه داد: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۲۵ بهمن به مدت چهار روز در سراسر سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت افزود: سالانه تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح مهم بهداشتی در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۸۱۱ تیم مشارکت داشتند.

طباطبایی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح در اسفند اجرا می‌شود افزود: مراقبت‌های محیطی فلج اطفال را از سال‌های اخیر برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز کرده‌ایم و وضعیت ویروس وحشی را با نمونه‌برداری از فاضلاب که بصورت ماهیانه صورت می‌گیرد رصد و اگر موردی وجود داشته باشد اقدامات لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۸۱۱ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار