فرماندار کنگاور گفت: سه راهی شهید زنگنه در مسیر کنگاور به صحنه با توجه به محل قرارگیری و جغرافیایی یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های استراتژیکی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه گلوگاه شهید زنگنه یکی از شاهراه‌های اصلی به غرب کشور محسوب می‌شود، گفت : این گلوگاه نقش بسیار مهمی در حوزه بازدارندگی جرائم و کشفیات مختلف دارد.

او امنیت را زیربنای توسعه جوامع مختلف عنوان کرد و گفت : نقش گلوگاه شهید زنگنه در تامین امنیت منطقه، در استان و کل کشور بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار کنگاور از پیگیری جهت ساماندهی اصولی این گلوگاه خبر داد و افزود: پیگیری و مکاتبات زیادی در جهت تامین اعتبار، ساماندهی اصولی و ایجاد سایبان برای سه راهی شهید زنگنه انجام‌شده که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

الماسی افزود: البته با توجه به زمان بر بودن ساماندهی اصولی، باید در کوتاه مدت و تا قبل از پایان سال برخی از مشکلات و کمبود‌ها نیز مرتفع گردد.

او به بازدید میدانی که به همراه اعضای شورای تامین از سه راهی شهید زنگنه صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشکلات و نواقص موجود احصا شد که باید دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع مشکلات از جمله لاین بندی، نصب موانع و سرعت گیر، تامین روشنایی، احداث چاله سرویس و انسداد راه‌های انحرافی تا قبل از شروع سال جدید و ایام نوروز اقدام نمایند .

ویروس کرونا تمام نشده است

فرماندار سرپل‌ذهاب از مردم این شهرستان خواست ویروس کرونا را جدی بگیرند، چون ویروس کرونا تمام نشده و در کمین سلامتی مردم است.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: باتوجه به اینکه در ایام پایانی سال ۹۹ و در آستانه ورود به سال ۱۴۰۰ قرار داریم و مردم برای خرید‌های نوروزی به بازار مراجعه می‌کنند خواهش می‌کنیم مردم مراعات کنند.

او افزود: از مردم درخواست می‌کنیم از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند، چون تردد‌ها و حجم سفر‌ها و ازدحام در بازار و مراکز خرید باعث افزایش سرایت ویروس کرونا و تهدیدی برای سلامتی مردم و ورود به موج چهارم خواهد بود.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ما باید بپذیریم ویروس کرونا در کنار ما است و جزیی از زندگی ما شده از این رو باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

فرزادی‌پور بر رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید کرد و ادامه داد: مراقبت سلامتی خود و دیگران باشیم تا شاهد افزایش مبتلایان و اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی کسب و کار‌ها و مشاغل و متضرر شدن مردم نباشیم.

او گفت: نباید ما نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و فردی بی‌تفاوت باشیم، چون دیدیم کرونا ورزشکاران به نام ما را گرفت و این واقعیت را نادیده نگیریم.

او گفت: از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹تاکنون در شهرستان سرپل‌ذهاب هزار و ۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۶ تن جان باخته اند.

برگزاری آزمون مشاوران حقوقی املاک

مسئول بسیج حقوقدانان قصرشیرین گفت: آزمون مشاوران حقوقی املاک امروز چهارشنبه با حضور شرکت کنندگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

یونس قاسم‌آبادی گفت: در این آزمون ۳۵ تن از دانش‌آموختگان رشته حقوق با هم به رقابت پرداختند.

او افزود: این آزمون در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای مشترک مابین معاونت پیشگیری دادگستری کل استان کرمانشاه و سازمان بسیج حقوقدانان استان توسط بسیج حقوقدانان و دادگستری شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

مسئول بسیج حقوقدانان قصرشیرین ادامه داد: در این طرح مشترک قرار است حقوقدانان بسیجی به عنوان مشاوران حقوقی املاک در شفاف‌سازی قرارداد‌ها و مبایعه‌نامه‌های تنظیمی املاک جهت کاهش اختلافات دعاوی ناشی از قرارداد‌های املاک نقش‌آفرینی کنند.

او با اشاره به اینکه در قصرشیرین ۴۴ مشاور املاک فعال است، گفت: این دفاتر مشاور املاک به ثبت مکانیزه و استفاده از ابزار‌های حقوقی در نگارش قرارداد‌های ملکی ملزم شده‌اند.

او افزود: طرح مذکور در راستای کمک به مردم و به منظور جلوگیری از اختلافات ملکی، قراردادها، مبایعه نامه‌ها و ممانعت از اختلافات و مشکلات حقوقی اجرا شده است.

وضعیت شهرستان جوانرد از نظر کرونا شکننده است

فرماندار جوانرود، وضعیت این شهرستان از نظر کرونا را همچنان شکننده دانست و گفت: عادی‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان موج چهارم کرونا را در این شهرستان تشدید می‌کند.

رستگار یوسفی افزود: قرار گرفتن شهرستان در شرایط آبی و کم خطر دلیل بر عادی انگاری نیست چرا که وضعیت کنونی مرهون همکاری و مشارکت مردم و تلاش مسئولان است.

او گفت: در صورت بی‌توجهی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان به شدت افزایش یافته و وضعیت به حالت قبل باز خواهد گشت.

یوسفی ادامه داد: تغییرات در وضعیت شیوع ویروس کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و اگر همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشیم به وضعیت سفید نزدیک می‌شویم، اما در صورت بی‌توجهی و عادی انگاری و غفلت از دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا اوج می‌گیرد.

ساده‌انگاری شهروندان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیامد‌های ناگوار دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت: بی‌توجهی و ساده‌انگاری شهروندان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیامد‌های ناگواری به دنبال دارد.

مولود حسینی بابیان اینکه موج چهارم کرونا در راه است، افزود: موج چهارم کرونا بسیار خطرناکتر و حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد کشندگی دارد.

او به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان و پرهیز از هرگونه مراسم و دورهمی تاکید کرد و گفت: اگر مراقب نباشیم سلامت و کسب و کار مردم دچار اختلال و به ناچار مجبور به اعمال محدودیت جدیدی خواهیم شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.