رئیس فدراسیون اسکی درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نشست خبری عباس نظریان رئیس جدید فدراسیون اسکی با حضور اهالی رسانه برگزار شد. در این جلسه بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی نیز حضور داشت.

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: من بعد از نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون اسکی با مخالفان و منتقدان تماس گرفتم و آن‌ها را به فدراسیون دعوت کردم. به هر حال فدراسیون اسکی متعلق به شخص خاصی نیست.

او عنوان کرد: ما برای المپیک برنامه ریزی خوبی انجام داده ایم. پس از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های قهرمانی جهان برنامه ما عملی خواهد شد. هر ورزشکاری که بتواند رکورد بهتری ثبت کند وارد تیم ملی می‌شود. نباید تصور شود که اعضای تیم ملی ثابت هستند.

او گفت: اگر ورزشکاری به تیم ملی دعوت نمی‌شود مطمئن باشید دلیل منطقی دارد. دعوت نشدن اسکی بازان به تیم ملی همیشه دلیل فنی ندارد. گاهی خود ورزشکار شرایط حضور در تیم ملی را ندارد.

او گفت: ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برای وارد کردن تجهیزات اسکی دچار مشکل هستیم. باید زیر ساخت‌های خود را به روز کنیم تا بتوانیم با کشور‌های قهرمان در اسکی رقابت کنیم.

او در ادامه بیان کرد: کشور‌های آسیایی بیش از ۲۰ پیست اسکی دارند که به طور کامل مجهز هستند. رقابت با چنین کشور‌هایی بسیار دشوار است. فدراسیون اسکی غنی نیست، اما توانایی رقابت با رقبا را دارد. ما در بحث قهرمانی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.

او گفت: ما المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را در پیش داریم. به دنبال جوانگرایی در اسکی هستیم. همچنین برای تجهیز پیست‌های اسکی از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

ساوه شمشکی: چهار سهمیه المپیک پیش بینی کرده ایم 

در ادامه این نشست بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی عنوان کرد: ما برای کسب سهمیه المپیک زمستانی برنامه ریزی کرده ایم. جوایز نقدی که در مسابقات بین المللی به ما داده می‌شود را وارد کشور نمی‌کنیم و از آن برای هزینه‌های بین المللی استفاده می‌کنیم.

او اظهار کرد: برای حضور حسین ساوه شمشکی در مسابقات هیچ مانعی وجود ندارد. ما به علت شیوع ویروس کرونا نمی‌توانستیم انتخابی برگزار کنیم. برای همین  نفرات برتر به تیم ملی دعوت شدند و بین آن‌ها انتخابی برگزار شد. محمد کیا دربندسری خودش از حضور در تیم ملی انصراف داد.

ساوه شمشکی در پایان گفت: هزینه‌های تهیه تجهیزات اسکی بالا است. برای هر ورزشکار یک جفت چوب اسکی تهیه کردیم. تا جایی که فدراسیون توانایی داشته باشد تمام شرایط را برای اسکی بازان فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار