اگر تا به حال مسیرتان به جاده دماوند به سمت تهران افتاده باشد، حتما در نزدیکی تهران به شهرکی که مجتمع‌های مسکونی بسیار زیادی را در خود جای داده، برخورد کرده‌اید. این شهرک بسیار بزرگ شهر جدید پردیس و مرکز شهرستان پردیس است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر تا به حال مسیرتان به جاده دماوند به سمت تهران افتاده باشد، حتما در نزدیکی تهران به شهرکی که مجتمع‌های مسکونی بسیار زیادی را در خود جای داده، برخورد کرده‌اید. این شهرک بسیار بزرگ شهر جدید پردیس و مرکز شهرستان پردیس است. این شهر جدید حدود ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد. فاصله نزدیک‌ترین فاز این شهر با تهران حدود ۱۷ کیلومتر و با پایتخت حدود ۴۵ کیلومتر است. این شهر در نزدیکی مناطق خوش آب‌وهوایی مانند شمیرانات، دماوند و جاجرود قرار دارد. شهر پردیس با هدف اینکه بتواند بخشی از جمعیت پایتخت را به سوی خود جذب کند، ایجاد شد و البته در این امر هم بسیار موفق عمل کرد. در چند سال اخیر، رشد جمعیت در این شهر جدید بسیار قابل توجه بوده و این شهر توانسته برای ساکنان خود امکانات قابل قبولی را هم ایجاد کند. امکاناتی که گاه قیمت آپارتمان‌ها در برخی از فازهای این شهر جدید را هم‌تراز با قیمت‌ آپارتمان‌های داخل تهران کرده است.

رفت‌وآمد به پردیس چگونه است؟

اگر خودروی شخصی دارید و همیشه در حال تردد بین پردیس و تهران هستید، می‌توانید از طریق بزرگراه‌هایی که به آزادراه تهران- پردیس منتهی می‌شوند به راحتی عبور و مرور کنید. البته حداقل زمانی که از مرکز تهران به پردیس باید طی کنید، ۴۵ تا ۵۰ دقیقه است. اگر هم در ساعت‌های شلوغ قصد رفت‌وآمد داشته باشید، به همان میزان باید وقت بیشتری را در این مسیر بگذرانید.

نکتهٔ بسیار مهم، این است که پردیس خط مترو ندارد. مدیرعامل شرکت عمران پردیس سال ۱۳۹۸ از کلنگ خوردن پروژه متروی پردیس خبر داد. این پروژه هنوز در حال ساخت بوده و به بهره‌برداری نرسیده است.

در صورتی که خودروی شخصی ندارید موضوع فرق می‌کند. باید در ایستگاه متروی فرهنگسرا، تهران‌پارس و نوبنیاد پیاده شوید و از آنجا با تاکسی و یا اتوبوس خود را به پردیس برسانید. 

سرمایه‌گذاری در پردیس چه مزایایی دارد؟

پردیس یک شهر جدید است که بسیاری از فازهایش هنوز در حال ساخت هستند. بدین ترتیب، کسانی که تازه زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌ یا حتی پول کافی برای خرید خانه در پایتخت ندارند، می‌توانند واحدهای نیمه‌ساز را پیش‌خرید کنند. همهٔ ما داستان‌های واقعی از کلاهبرداری‌هایی که زمان پیش‌خرید خانه پیش می‌آید، شنیده‌ایم. با این حساب پیش خرید خانه، به دلیل اینکه زمان واگذاری ملک دقیقا مشخص نیست، کار پر ریسکی است. اما با رعایت چند نکته حقوقی و بررسی سند و واحدی که قصد خرید آن را دارید، می‌توان ریسک‌ها را به حداقل رساند. از طرفی با خرید، یا رهن و اجاره در این منطقه می‌توانید از شر آب‌وهوای آلودهٔ تهران خلاص شده و کمتر درگیر آلودگی صوتی شوید. در سایت دیوار می‌توانید از بخش خرید و فروش خانه و آپارتمان در پردیس گزینه‌های خرید در این منطقه را مشاهده کنید.

پردیس چند فاز دارد؟

شهر جدید پردیس ۱۱ فاز دارد. فاز ۱ و فاز ۲ از قدیمی‌ترین فازهای شهر پردیس هستند. این فازها معمولا برای کسانی مناسب است که بودجه قابل توجهی دارند؛ زیرا قیمت واحدهای آپارتمانی در این دو فاز به دلیل امکاناتی که در آن وجود دارد، گاهی برابر با پایتخت است. در فاز ۱ بیشتر خانه‌های ویلایی با متراژهای بالا هستند. در فاز ۲ ترکیبی از ویلا و آپارتمان دیده می‌شود. این دو فاز به دلیل آب‌وهوای خوبی که دارند و به دلیل گرانی می‌توانند گزینهٔ خوبی باشند. گزینهٔ خوب برای کسانی که هم قصد استفادهٔ تفریحی از خانه‌ای که خریده‌اند را دارند و هم خودروی شخصی‌شان را. اگر رویای داشتن خانهٔ حیاط دار را دارید، این دو فاز گزینه خوبی برای شما هستند. برای رهن و اجاره خانه و آپارتمان در پردیس این دو فاز را مد نظر داشته باشید.

فاز ۳ پردیس به دلیل وجود پروژهٔ مسکن مهر و دسترسی‌ به حمل‌ونقل عمومی، گزینهٔ بسیار خوبی برای کسانی خواهد بود که خودروی شخصی ندارند و یا محل کارشان در پایتخت است. بسیاری از مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری شهر پردیس در این فاز قرار دارد. اتفاقا به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین فازهای شهر جدید پردیس اینجاست. قیمت خانه‌های این فاز بسیار مطلوب‌تر از فاز ۱ و ۲ است. بیشتر خانه‌ها در این فاز از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی تشکیل شده‌اند.

فاز ۴ مانند فاز ۲ ترکیبی از آپارتمان و خانه‌های ویلایی است. این فاز مانند فاز ۳ دسترسی آسان برای حمل‌ونقل ندارد. یک پژوهشکده و یک بیمارستان در این فاز وجود دارد. مهم است بدانید که متراژ خانه‌ها در فاز ۱ تا ۴ بیشتر از ۸۰ متر هستند. این خانه‌ها گزینهٔ خوبی برای آن‌هایی که به دنبال آپارتمان با متراژ پایین‌تر هستند، نخواهد بود.

فاز ۵ و ۹ جزء فازهای در حال ساخت است. این فاز گزینهٔ بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و پیش خرید است؛ زیرا با تکمیل فاز به مرور زمان، امکانات رفاهی و خدماتی گسترش خواهد یافت.

فاز ۶ و ۷ در شهر جدید پردیس از ابتدا در قالب پژوهشی، آموزشی و صنعتی ساخته شد. باید بدانید که خرید و فروش در این فازها از چند سال اخیر همیشه با ابهامات و مشکلاتی همراه بوده است. ابهاماتی که هرازگاهی موجب اعتراض بسیاری از خریداران شده است.

پروژهٔ مسکن مهر بیشتر در فاز ۸ شهر پردیس است. به همین دلیل هم قیمت مسکن در این فاز پایین‌تر از سایر فازهایی که از آن نامبرده شد، است. اگر بودجهٔ کمتری دارید و به دنبال آپارتمان با متراژهای کمتری هستید، این فاز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته باید بدانید که فاز ۸ از فازهای نوساز این شهر است و به همین دلیل امکانات رفاهی و خدماتی کمتری هم دارد.

 درست است که در فاز ۱۰ خانه‌های مسکونی هم وجود دارد؛ اما باید گفت که این فاز بیشتر برای سرمایه‌گذاری و خرید زمین مناسب است.

صفر تا صد زندگی در شهر جدید پردیس

اما در انتها فاز ۱۱ که مخصوص پروژهٔ مسکن مهر است. پیمانکاری واحدهای این فاز را شرکت کوزو ترکیه بر عهده دارد. بیشتر واحدهای این فاز به دلیل نوساز بودن، هنوز کلید نخورده و البته ساخت‌وساز اصولی‌تری هم دارد. از جمله امکاناتی که می‌توان به آن اشاره کرد، درهای ضد سرقت، شیشه‌های دوجداره، سیستم اطفای حریق، مقاومت بالا در برابر زلزله و .... است. یکی دیگر از مزایای این فاز این است که واحد مورد نظرتان را بدون واسطه و مستقیماً از پیمانکار می‌خرید. با این کار دست دلال‌ها را از معامله کوتاه می‌کنید. البته باید بدانید که این فاز به دلیل نوساز بودن، از امکانات شهری و رفاهی کمتری برخوردار است. 

 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار