تابش گفت: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان با کمک بنیاد مستضعفان از امروز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با مساحت متوسط ۵۰ متر مربع در مناطق هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مناطق محروم کشور با تایید بنیاد مستضعفان امروز به امضا رسید، گفت: با عنایت به پیام امام خمینی(ره) در تاسیس دو نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان، انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن با هدف کمک به مسکن محرومان جامعه شهری و روستایی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص تعامل و همکاری بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به امضا رسید.

او افزود: بنیاد مستضعفان در بسیاری از پروژه‌ها از جمله حوادث غیر مترقبه با تحویل سیمان رایگان و یا مسکن معلولان به تعداد ۱۴ هزار واحد و همچنین برای ساخت مسکن محرومان با همکاری کمیته امداد اقدامات موثری تاکنون انجام شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه برنامه تفاهم‌نامه امروز یک برنامه ویژه‌ای است چرا که ۲۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان امروز کلید می‌خورد، گفت: پیش از این تفاهم نامه‌‌ای برای کمیته امداد و متقاضیان تحت پوشش بهزیستی داشتیم ولی برخی از افراد هستند که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و چه بسا محروم تر از افراد تحت پوشش ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف هستند و زندگی آنها بسیار سخت می‌گذرد، این افراد به هیچ ارگان و یا دستگاهی متصل نیستند و بنابراین باید آنها را هم تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: امروز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را با اولویت افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و یا دستگاه‌های دیگر نیستند کلید خواهیم زد.

تابش بیان کرد: برای این ۲۰ هزار واحد، هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد مستضعفان برای هر واحد ۵۰ میلیون پرداخت می‌شود و ۴۰۰ میلیارد تومان هم سهمیه بنیاد مسکن است که برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: این یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و نرخ سود آن ۴ درصد است که به عنوان تسهیلات قرض الحسنه محسوب می‌شود.

او توضیح داد: زمین رایگان و نقشه رایگان از صفر تا ۱۰۰ ساخت مسکن برای محرومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

تابش تصریح کرد: تاکنون سعی کرده‌ایم هرچه توافق می‌کنیم به انجام برسانیم و توافق ما بر روی کاغذ نیست و آن را اجرایی می‌کنیم و ما متعهد هستیم آنها را به مرحله اجرایی برسانیم .

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: کمیته مشترک ماهیانه در این بخش ایجاد کرده‌ایم و در استان‌ها هم این شیوه را انجام می‌دهیم در همین اسفندماه امیدواریم اقداماتی را به کمک دوستان برای محرومان انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار