استاندار قزوین در جلسه شورای زکات گفت: شعار اصلی مدیران در استان پاسخگویی و خدمت به مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار در جلسه شورای زکات که با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد، گفت: باید برای خدمت گذاری به مردم اختلافات سیاسی را کنار گذاشت و در حال حاضر شعار اصلی مدیران در استان خدمت به مردم است.

جمالی پور افزود: اگر مردم و مدیران کنار هم باشند کار‌های بزرگی می‌توان انجام داد و تا کنون با این وحدت و همدلی توانسته ایم از برخی مشکلات عبور کنیم.

او اضافه کرد: برای کمک به قشر محروم جامعه مدیران و مسئولان موظف به حمایت از کمیته امداد هستند.

استاندار گفت: موضوع توانمند سازی و اشتغال مددجویان در راس کار قرار گرفته و هرجا لازم باشد تسهیلگری انجام خواهد شد.

جمالی پور افزود: مردم به ارزش‌های دین توجه دارند و در این زمینه اموال خود را به فقرا اهدا می‌کنند که باید این ارزش‌ها تقویت شود.

حجت الاسلام مهری مدیر کل اجرایی زکات کشور هم در این جلسه گفت: در قانون زکات در سال ۱۱ وزارت خانه، نهاد و سازمان موظف به تشکیل شورای زکات هستند.

حجت الاسلام مهری افزود: اگر در این شورا کار سیاست گذاری درست انجام شود کار‌ها خوب پیش می‌رود.

او با بیان اینکه برنامه زکات باید سرلوحه کار مسئولان اسلامی قرار بگیرد، اضافه کرد: کارگروه ویژه در قم تشکیل شده است که می‌تواند پایه‌های اقتصاد اسلامی باشد.

مدیر کل اجرایی زکات کشور بر برگزاری همایش بین المللی زکات و اقتصاد اسلامی تاکید کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست ردیف‌های بودجه را برای محرومان تصویب کنند.

حجت الاسلام مهری تاکید کرد درآمد و مصارف زکات به رئیس شورای زکات اطلاع داده شود.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۶۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند که در حمایت از آن‌ها خوب عمل شده است.

محمد بیگی با بیان اینکه ساماندهی زکات باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: اگر فرهنگ پرداخت زکات ترویج داده شود جوشش نعمات الهی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.