یک کارشناس بازار سرمایه گفت:بازدهی صندوق‌های جسورانه معمولا آنقدری بالا است که سرمایه گذاری‌های شکست خورده را جبران می‌کند.

مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با صندوق‌های جسورانه بیان کرد: صندوق‌های جسورانه در همه جای دنیا با سرمایه‌ای که از مردم جمع کرده اند درفرصت‌های پر ریسک سرمایه گذاری می‌کنند که بیشتر این سرمایه گذاری ها در بخش استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو پا است.

وی افزود:صندوق‌های جسورانه فرصت‌ها و استارتاپ‌های توانمند را شناسایی و در آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند،معمولا طیف وسیعی از استارتاپ‌ها در حوزه‌ کار این صندوق ها قرار دارند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:صندوق‌های جسورانه صرفا در شرکت های استارتاپ‌هایی سرمایه گذاری می‌کنند که دارای قله‌های سرمایه گذاری مشخص باشند،عمدتا سرمایه گذاری در صندوق های جسورانه که در تمام دنیا رواج دارد، قسمتی از کسب و کار‌هایی که در آن‌ها سرمایه گذاری می شود قاعدتا به نتیجه نمی‌رسد و بازدهی لازم را ندارند، چون کسب کار‌هایی که در دوره معرف و نوپا یا استارتاپ هستند ریسک بالایی را دارند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:صندوق‌های جسورانه ای که به نتیجه می‌رسند، معمولا آنقدر بازده ای بالایی دارند که سرمایه گذاری‌های شکست خورده را جبران می‌کنند، اما نکته قابل توجه این است که صندوق‌های جسورانه مناسب افراد ریسک پذیراست.

وی درادامه افزود: این صندوق‌ها الزامی برای سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان بودن ندارند اما عمدتا در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند، چون این شرکت ها بازده ای بالایی به دست آورند.

سوری گفت: در کشور‌هایی مثل آمریکا صندوق های جسورانه رواج دارد اما روی کسب و کارهای مشخصی سرمایه گذار‌ی می کنند.صندوق‌های جسورانه بسیار ساختارمند در دنیا وجود دارد و چیزی نیست که کشور ما بخواهد اولین بار تجربه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار