کریمیان گفت: پس از فروکش کردن پیک بیماری کرونا در آبانماه، در روز‌های اخیر دوباره شاهد افزایش شمار مبتلایان در سطح کشور و استان ایلام هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جلسه هیات رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور رییس دانشگاه، معاونین غذا و دارو، آموزشی، تحقیقات و فناوری، توسعه، درمان، فرهنگی دانشجویی، بهداشتی و مدیران حراست، بازرسی، روابط عمومی، رییس دفتر ریاست دانشگاه و سرپرست دانشکده پزشکی در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیرمقدم به مسئولان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های آنان در راستای خدمت به مردم و مبارزه با بیماری کرونا گفت:با اینکه یک سال از شیوع بیماری کرونا در جهان می‌گذرد، اما همچنان شاهد افزایش شمار مبتلایان و متوفیان آن هستیم.

او افزود: لازم است که مردم برای جلوگیری از وقوع پیک چهارم کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح ممکن رعایت کنند.

کریمیان بیان کرد:در یک سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، همکاران ما در تمام حوزه‌ها صادقانه و شجاعانه از سلامت مردم دفاع کرده‌اند و همچنان همانند روز‌های نخست شیوع بیماری؛ توان و انگیزه خود را در دفاع از سلامت مردم حفظ کرده‌اند.

او اظهار کرد: با این که به سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم را در این راستا به کار گیریم و در تمام حوزه‌ها آمادگی کامل را داشته باشیم.

کریمیان ادامه داد: از مردم استدعا داریم که در ایام تعطیلات نوروزی پیش‌رو، رعایت نکات  بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

او اعلام کرد: در کنار اینکه همکاران ما مبارزه سخت و طاقت‌فرسایی در یک سال اخیر با بیماری کرونا داشته‌اند، اما دستاورد‌های بسیاری هم برای دانشگاه کسب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد:در این یکسال که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، اختصاص تجهیزات و امکانات بهداشتی، درمانی و پزشکی به استان به گونه‌ای بوده که بسیاری از نارسایی‌ها و کمبود‌ها را در سطح دانشگاه به واسطه آنان رفع کرده‌ایم.

او اضافه کرد: در این مدت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) ایلام و حضرت رسول اکرم (ص) آبدانان توانسته‌اند به لحاظ ارائه خدمات به واسطه ارزشیابی‌های انجام گرفته از سوی وزارت؛ به بیمارستان‌های درجه یک تبدیل شوند که افتخاری بزرگ برای دانشگاه است که پس از سال‌ها این اتفاق نیک رقم خورده است.

کریمیان گفت: امیدواریم که دیگر بیمارستان‌های تابعه دانشگاه با تلاش و جدیت و رفع نقاط ضعف و تبدیل آن به نقاط قوت و ارتقاء سطح خدمات‌دهی؛ به مراکز درمانی درجه یک تبدیل شوند.

او یادآور شد:طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام یکی از طرح‌های توسعه‌ای در دانشگاه است که در حال احداث است و باید تلاش کنیم قبل از فرا رسیدن سال جدید آن را به اتمام برسانیم و در مدار خدمت‌رسانی قرار دهیم.

کریمیان اظهار داشت: همچنین یکی از اتفاقات خوب اخیر، افتتاح دانشکده دندانپزشکی بود. این دانشکده چند سال است که فعال بوده، اما همواره به صورت رسمی مورد قبول و پذیرش وزارت بهداشت نبوده است در سایه تلاش و جدیت همکاران و ارتقاء فضای فیزیکی، سطح آموزش‌ها و ارائه خدمات مطلوب؛ هم‌اکنون طبق اظهارنظر مسئولان وزارت بهداشت، این دانشکده در ردیف بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد:خوشبختانه علی‌رغم وجود مشکلات اعتباری و مالی در دانشگاه، طرح‌های عمرانی حوزه سلامت در شرایط مناسبی قرار دارند و بسیاری از آنان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و یا اینکه در حال احداث هستند.

او بیان کرد:در گذشته رایزنی‌هایی برای احداث بیمارستان محلی در شهرستان‌های سیروان و هلیلان داشته‌ایم که خوشبختانه مورد پذیرش وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند و ان‌شاءالله برای اختصاص اعتبارات و دیگر ملزومات احداث آنان تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این مناطق نیز از خدمات درمانی مطلوبتر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.