فرماندار کرمانشاه وضعیت کرونایی شهرستان را شدیدا شکننده عنوان کرد و گفت: در آستانه خروج از وضعیت آبی کرونایی و قرار گرفتن در وضعیت زرد هستیم.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر امروز (۲۸ بهمن) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه عادی انگاری جامعه در خصوص کرونا شرایط را به سمت سخت شدن پیش می‌برد،  گفت: وضعیت کرونایی کرمانشاه خیلی شکننده و نزدیک به خروج از وضعیت کرونایی آبی و زرد شدن دوباره است، لذا از مردم می‌خواهیم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دستور‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رنجبر با تاکید بر اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، گفت: خواستار فعال شدن مجدد تیم‌های نظارتی برای مقابله با شیوع کرونا هستیم.

رنجبر به اصناف و ادارات برای تشدید نظارت‌های کرونایی اعلام آماده باش داد و گفت: اصناف باید گشت زنی‌ها را برای تذکر دادن در مورد ماسک زدن و رعایت دستورهای بهداشتی به واحد‌های صنفی بیشتر کرده و ادارات هم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رنجبر با اشاره به تخلفات برخی تالار‌های پذیرایی در مورد برگزاری مجالس با ظرفیت یک سوم، گفت: فعالیت تالار‌های پذیرایی متخلف قابل قبول نیست و باید رعایت دستورهای بهداشتی را جدی بگیرند، وگرنه احتمال تعطیل کردن آن‌ها برای مقابله با شیوع کرونا دور از انتظار نیست.

رنجبر با بیان اینکه هر نوع تجمع و دورهمی احتمال شیوع کرونا را تشدید می‌کند، گفت: وضعیت آرامستان کرمانشاه از حیث رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دستور‌های بهداشتی خوب نیست و گزارش‌ها حاکی از تجمعات زیاد در آرامستان است که اگر این روال ادامه یابد، ناچار به بسته کردن دوباره درب‌های آرامستان خواهیم شد.

رنجبر از شهرداری و مسئولین آرامستان کرمانشاه خواست تا از الان به فکر برگزاری جمعه آخر سال با رعایت دستورهای بهداشتی باشند.

رنجبر همچنین شهرداری و سازمان میوه و مشاغل شهرداری را موظف به ساماندهی دستفروش‌ها و روزبازار‌ها برای رعایت دستور‌های بهداشتی کرد.

او ادامه داد: سازمان صمت هم باید تدابیری اتخاد کند که توزیع کالا‌های یارانه‌ای و تخفیفات فروشگاه‌های بزرگ منجر به تجمع مردم و صف‌های طولانی در سطح شهر نشود.

رنجبر با اشاره تداوم محدویت‌های تردد شبانه در شهر کرمانشاه، گفت: طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد اجرایی می‌شود و شهروندان مراقب باشند در صورت تردد احتمال جریمه شدن آن‌ها وجود دارد.

رنجبر سپس با اشاره واگذار شدن صدور برگ تردد برای سفر‌های خارج از استانی به پلیس راه گفت: فرمانداری دیگر هیچ مجوزی در این خصوص صادر نمی‌کند و پلیس راه نیز تنها برای افرادی که ماموریت اداری داشته و یا کسانی که برای کار یا موضوع بیماری آن هم مشروط به داشتن مدارک پزشکی، برگه تردد صادر می‌کند.

نمودار استفاده از ماسک در کرمانشاه نزولی شده

علیرضا طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرمانشاه هم اکنون یکی از چهار استانی است که وضعیت کرونایی آن هنوز آبی است، گفت: این وضعیت حاصل تلاش مردم و کادر درمان بوده، لذا باید هرطور شده با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی این وضعیت که خیلی شکننده و در آستانه زرد شدن هم هست، حفظ شود.

طلوعی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج انگلیسی کرونا و سرایت بالا و کشندگی بیشتر آن ضرورت دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزولی بودن نمودار استفاده از ماسک و رعایت دستور‌های بهداشتی در شهرستان کرمانشاه، گفت: از مردم کرمانشاه تقاضا داریم این چهار هفته باقیمانده پایان سال را هم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا خدای نکرده گرفتار موج بعدی کرونا که شدیدا خطرناک هم شده، نشویم.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.