سرپرست استانداری ایلام :

رویکرد توسعه مرزی باعث مهاجرت معکوس شده است

نوذری گفت: امروز شاهد ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی در مناطق مرزی استان هستیم و این مهم ،انگیزه مهاجرت معکوس در این مناطق را سبب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام در مراسم تکریم استاندار پیشین ایلام ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌های ارزنده قاسم سلیمانی دشتکی در طول ۴۱ ماه خدمت در استان گفت: تلاش خواهیم کرد با قدرت ادامه دهنده راه توسعه مدارانه این چهره ارزشمند در استان باشیم.

او افزود: نقش وحدت و همدلی در رخداد‌های مهم استان، چون اربعین، سیل، عوامل اجتماعی و ... ایلام را به یک الگوی موفق ملی در کشور معرفی کرد.

 نوذری مطرح کرد: به طور ویژه استان ایلام در این دوران در بخش‌های مختلف از جمله حوزه سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی دستاورد‌های قابل توجه و ممتازی داشت.

او در ادامه به عملکرد موفق استان در حوزه تقسیمات کشوری و مرزی اشاره کرد و گفت: از ۲۰ تغییری که در حوزه تقسیمات کشوری دولت دوازدهم اتفاق افتاد سه تغییر مربوط به حوزه تقسیمات کشوری استان ایلام برای ایجاد بخش دشت عباس، شهرستان هلیلان و شهرستان چوار بود.

سرپرست استانداری ایلام رویکرد توسعه محور تقویت مرز در استان را باعث مهاجرت معکوس در این مناطق خواند و گفت: امروز شاهد ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی در مناطق مرزی استان هستیم و این مهم انگیزه مهاجرت معکوس در این مناطق را سبب شده که منجر به بالا رفتن ضریب امنیت در مرز خواهد شد.

نوذری افزود: همچنین در حوزه مرزی استان ایلام با تصویب دو بازارچه چیلات و چنگوله، گذر مرزی چیلات و مصوب شدن بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون مبادلات مرزی و همچنین با تصویب مرز شهابی در کشور عراق که با دیپلماسی موفق انجام شد کارنامه‌ای موفق و بی‌بدیل از خود برجای گذاشت.

او در ادامه به تدوین طرح جامع اربعین استان اشاره کرد و گفت: تدوین طرح جامع اربعین و مدیریت هوشمند در این کنگره عظیم باعث تردد ۶۵ درصدی زوار در کشور و انتخاب مرز مهران به عنوان اصلی‌ترین گذر مرزی به سمت عتبات عالیات شد.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه به عملکرد موفق استان در حوزه امنیتی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه امنیتی ، ما امروز شاهد امنیت بالای مرز‌های استان هستیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.