به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک کنفرانس مشترک، همکاری دو شرکت فولکس واگن و مایکروسافت با هدف شکست تسلا در زمینه فناوری اتومبیلهای تمام الکترونیکی رسما آغاز شد. طبق ادعای شرکت فولکس واگن این شرکت همکاری جدیدی را برای توسعه تکنولوژیهای خودران با شرکت مایکروسافت شروع کرده است.
همکاری فولکس واگن و مایکروسافت از طریق زیرب رند Car.Softward صورت خواهد گرفت و دلیل این همکاری توسعه پلتفرم سواری خودکار مبتنی بر فضای ابری خواهد بود. مدیران فولکس واگن معتقدند که به واسطه این فرآیند استفاده از چنین تکنولوژیهایی با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
درک هیلگنبرگ مدیر بخش Car.Software عنوان کرد که شرکت فولکس واگن در آینده به یک ارائه کننده حمل و نقل دیجیتال تبدیل خواهد شد و به همین دلیل باید راندمان توسعه نرم افزاری این شرکت به شکل بیوقفه افزایش پیدا کند. شرکت فولکس واگن قصد دارد تا از طریق ترکیب تجارت گسترده خود در توسعه راهحلهای رانندگی ارتباطی با دانش نرمافزاری و ابری مایکروسافت حمل و نقل ایمن و راحت را با سرعت بیشتری دنبال کند.
همکاری فولکس واگن و مایکروسافت اولین بار در سال ۲۰۱۸ و برای تولید فضای ابری خودکار و عملیات تست ناوگانی آغاز شد و این طرح از اواخر امسال اجرایی خواهد شد. فولکس واگن امیدوار است تا بتواند در محصولات جدید خود مانند ID.۴ و ID.۶ از این نرم افزار استفاده کند.
مایکروسافت علاوه بر فولکس واگن در اواخر امسال با جنرال موتورز هم همکاری داشته است. یکی از مهمترین دلایل همکاری Volkswagen و Microsoft این است که فولکس واگن برای تأسیس شبکه به روزرسانی نرم افزاری از راه دور احتیاج به کمک دارد.
هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس واگن اخیرا ابراز نگرانی خود را از پیشرفت و رهبری تسلا در زمینه نرمافزاری و خودران بروز داده بود.
هدف از همکاری فولکس واگن و مایکروسافت رفع نگرانیهای مذکور و پیشرفت فولکس واگن در این زمینهها است. مایکروسافت مدعی است که خدمات خوبی را به همکار خود ارائه خواهد داد. یکی از مدیران فولکس واگن عنوان کرد که این همکاری تحول بعدی در چارچوب کاری فولکس واگن را رقم خواهد زد و این شرکت به واسطه این همکاری در آینده به یکی از شرکتهای ارائه کننده حمل و نقل مبتنی بر نرمافزار تبدیل خواهد شد. فولکس واگن به واسطه توانایی محاسبه، داده و هوش مصنوعی مایکروسافت Azure میتواند از سواری ایمن و قابل اعتماد خودکار بهرهمند شود.
اکنون خودروسازان به این نتیجه رسیدهاند که در بازار امروز تنها تولید خودرو کافی نیست و آنها باید به ارائه کنندههای حمل و نقل با گزینههای وسیع تبدیل شوند. به طور مثال میتوان به اسکوترهای الکتریکی و سرویسهای اشتراک خودرویی اشاره کرد.
انتهای پیام/