بیت کوین به قیمت ۵۰ هزار دلاری دست یافت

بیت کوین یک نقطه عطف دیگر را پشت سر گذاشت و برای اولین بار ارزش این ارز دیجیتال به ۵۰ هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان؛ از ساعت ۷:۳۲ صبح در نیویورک به حدود ۵۰ هزار ۱۹۱ دلار رسید و امسال حدود ۷۳ درصد رشد کرده است. اتر،ارز دیجیتالی رقیب بیت کوین، در روز جمعه رکورد زد و نسبت به سال گذشته حدود ۱۴۰ درصد رشد داشت. بیت کوین پس از پایان سال گذشته با افزایش ۱۷۰ درصدی در سه ماهه چهارم به حدود ۲۹ هزار دلار، و هفت روز بعد به ۴۰ هزار دلار جهش کرد.


بیشتر بخوانید


اعلامیه شرکت تسلا مبنی بر اینکه ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود اضافه می‌کند، مشهودترین کاتالیزور اخیر بود و قیمت آن را در فوریه ۱۶ درصد افزایش داده است. بزرگترین سود یک روزه از زمان نوسانات Covid-۱۹ در بازار‌های مالی در ماه مارس تاکنون نیز به همین دلیل به وجود آمده است. در حالیکه بلومبرگ گزارش داد خوشبینی پس از انتقال Mastercard Inc؛ و Bank of New York Mellon Corp برای سهولت استفاده از ارز‌های رمزپایه برای مشتریان افزایش یافت.

قیمت بیت کوین برای اولین بار به 50 هزار دلار رسید

افزایش ۴۰۰ درصدی طی یک سال گذشته در حالی رخ داده که نرخ وام‌های نزدیک به صفر از بانک‌های مرکزی و محرک‌های بی سابقه دولت‌ها در پی شیوع ویروس کرونا دیده شده است. حامیان بیت کوین از این حرکت‌ها انتقاد کرده و چاپ پول را حتی اگر تورم همچنان پایین باشد، مورد انتقاد قرار دادند.

حمایت Mastercard از بیت کوین

مسترکارد هفته گذشته در یک پست وبلاگی، اصطلاحا پول‌های ثابت را که اغلب ارزش خود را با ارزش دارایی دیگر مانند دلار آمریکا متصل می‌کنند، جدا کرد. Mastercard قبلاً با ارائه دهندگان کارت‌های رمزنگاری مانند Wirex و BitPay همکاری کرده، اما قبل از پردازش پرداخت برای تراکنش‌های شبکه خود، نیاز به تبدیل ارز‌های دیجیتال به فیات دارد.

قیمت بیت کوین برای اولین بار به 50 هزار دلار رسید

ترنچف هشدار داد که سرمایه گذاران باید برای یک سقوط پس از آخرین نقطه عطف آماده شوند و به عنوان شواهد ۳۰ درصد سقوط ارزش ماه گذشته را نشان داد. وی گفت: "نوسانات کوتاه مدت بسیار، ویژگی این بازار است و سرمایه گذاران باید آماده هر اتفاقی باشند. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار