گفت و گوی صریح با معاون منابع انسانی وزارت نفت؛

فارغ التحصیلان چگونه در وزارت نفت استخدام شوند؟

مینو درباره چگونگی استخدام و جذب نیرو در وزارت نفت توضیحاتی ارائه داد.

فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فرآیندی که برای اعطای گواهی صلاحیت حرفه‌ای به افراد طی شد، کارشناسی شده و ساختار یافته بود یعنی استاندارد‌های بین المللی در این کار لحاظ شده و همچنین قضاوت‌های فردی نیز به حداقل ممکن رسید.

او افزود: تمام ابزار‌های سنجش و ارزیابی، ابزار‌هایی بوده است که از نظر پایایی، روایی، دقت و اعتبارات آزمون، سنجیده شده اند. این فرآیند از یک فراخوان شروع شد و افرادی که شرایط لازم را داشتند، توانستند درخواست ورود به این فرآیند را بدهند. این شرایط شامل سطح تحصیلی، تجربی و سن و سال بود.

مینو ادامه داد: بعد از اتمام مرحله ثبت نام متقاضیان در سایت مرتبط، مرحله ارزیابی آن‌ها شروع شد که مفاد آن شامل توانمندی ذهنی یعنی سازه‌های هوش که خودش چند نماگر مثل حافظه کاری، IQ و EQ دارد، مهارت زبان انگلیسی، کار با رایانه و ارزیابی‌های روانشناختی بود.ارزیابی روانشناختی یعنی این که فرد از نظر شاخص‌های روانشناسی با کاری که برای آن درخواست اعطای گواهی صلاحیت حرفه‌ای کرده است، تناسب داشته باشد. تا این جای کار مربوط به ارزیابی‌های اولیه بود.

معاون منابع انسانی وزارت نفت تاکید کرد: افرادی که در فراخوان شرکت کردند و ارزیابی‌های اولیه را نیز با موفقیت گذرانده اند، مشمول ورود به دوره‌ها شدند. این دوره‌ها بر اساس نوع گواهینامه تعریف شده اند؛ مثلا، برای مدیریت پروژه، مهارت، دانش، شایستگی مدیریت پروژه به این افراد آموزش داده شد.

او افزود: دوره به صورت بخش‌های مختلف کلاسیک، کارگاهی، دستیاری، backseat (نشستن در صندلی‌های ردیف پشتی جلسات و نظاره گری) و در نهایت منتورینگ یا استاد و شاگردی برگزار شد. یعنی در کنار روش‌های کلاسیک، سایر روش‌های انتقال مطلب و مهارت استاندارد نیز برای این افراد اجرا شد.

مینو تصریح کرد: سنجش انتهای دوره نیز بر مبنای چیزی بود که در طول دوره به آن‌ها منتقل شده است مثلا در بحث مدیریت پروژه، گواهینامه‌ها بر اساس سطح پروژه اعطا شد یعنی میان پروژه‌های چند میلیارد دلاری، میلیون دلاری و میلیون تومانی، برای اعطای مدرک صلاحیت حرفه‌ای افراد، تفاوت قائل شدیم، چون نوع مدیریت آن‌ها با هم فرق دارد، بنابراین افراد سطح بندی شدند.

او گفت: برخی افراد نیز اصلا موفق به دریافت گواهینامه نشدند، بنابراین فرآیند‌ها بسیار سختگیرانه بود و ارزیابی‌های اولیه و انتهایی با استاندارد‌های لازم و حداقل تاثیر قضاوت فردی انجام شد. امیدواریم با ادامه این روند، بانک مدیریتی ما برای انتصاب‌های آینده پر شود و نگاه عبور از مدرک گرایی و دریافت رویکرد‌های شایسته گزینی، نگاه غالب استخدام‌های دولتی شود.

میزان سفارش ها برای جذب افراد، بیشتر از فرآیندهاست

مینو درباره لیست ۹۴ نفره از نخبگان صنعت نفت که قصد مهاجرت از ایران را داشتند و در فضای مجازی منتشر شده بود، نیز اظهار کرد: این موضوع، غلط نیست یعنی من اصلا این بحث را رد نمی‌کنم و علت آن هم این است که عمده جذب‌های کشور در بخش دولتی است. مملکت ما هنوز به این نقطه نرسیده که اقتصاد از دولت به بخش خصوصی منتقل شود یعنی مدیریت کلان همچنان در دست دولت قرار دارد و دولت، بزرگترین بنگاه جذب افراد است.

او ادامه داد: دولت فرآیند‌هایی را برای جذب افراد تعیین کرده است که در برخی موارد، نقصان دارد. آن قدری که پیام و سفارش و موارد این چنینی برای جذب افراد وجود دارد، فرآیند‌های مشخصی برای شناسایی و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی نداریم.


بیشتر بخوانید


راه حل جذب فارغ التحصیلان صنعت نفت مشخص شد

این مدیر نفتی بیان کرد: طی دو سال گذشته، فرآیند جدیدی را طراحی کردیم که هیچگاه در مجموعه صنعت نفت چنین چیزی نبوده، یعنی سایتی به نام بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کردیم در حالی که در گذشته فقط آزمون‌های جامع را داشتیم.

او افزود: من به صورت مستقیم، با تمام دانشگاه‌های رده بالای کشور نامه نگاری کردم تا دانشجویان خوب و توانمند خود را به سمت ثبت نام کردن در این سایت سوق بدهیم. آخرین آمار که مربوط به ۳ ماه پیش است، نشان می‌دهد که حدود ۱۵۰ هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده اند. این‌ها عمدتا دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر و نخبه کشور هستند. برای اولین بار این‌ها را ارزیابی کردیم و نتایج جالبی حاصل شد که نشان می‌داد بالای ۸۰ درصد این افراد، حداقل شرایط لازم را داشتند و ما به مرور، شروع به جذب این افراد در صنعت نفت به شیوه قرارداد مدت معین کردیم.

مینو گفت: در حال حاضر نیز، تنها مدلی که می‌توانیم بر اساس آن در صنعت نفت نیرو جذب کنیم، همین مدت معین است و به دلیل شرایط موجود امکان جذب رسمی نداریم. در مرحله اول، ۵۰۰ نفر را برای تهران در دستور کار قرار دادیم که در حال طی کردن مراحل آن هستیم. قطع به یقین می‌توان گفت که اگر ما این افراد را جذب نکنیم، همگی دارای شرایط لازم برای پذیرش گرفتن از بهترین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دنیا هستند؛ بنابراین این راهی است که به تازگی شروع شده، این که به سمت این ۹۴ نفر حرکت کنیم، یک کار مقطعی است، اما این که به سمت مدلسازی و فرآیندسازی حرکت کنیم که ۹۴ هزار نفر‌های مشابه این ۹۴ نفر بتوانند در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند، منشا اثر باشند و کشور را ترک نکنند، کار دیگری است.

شایعه توهین به سپهبد سلیمانی، غرض ورزی بود

او درباره شایعه توهین به سپهبد سلیمانی در یک جلسه رسمی، اظهار کرد: من هیچگاه تلاش نکردم پاسخ این تهمت‌ها و مواردی را که به ناحق و با غرض ورزی به من نسبت داده شده بود، به صورت صریح و از طریق رسانه بیان کنم. دلیل آن نیز این بود که وقتی هیچ موضوعی اتفاق نیفتاده، گفتن و دفاع کردن فرد، برداشت‌های دیگری در پی خواهد داشت.

مینو توضیح داد: این ماجرا از اخراج یک فرد در هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت آغاز شد. این فرد تخلفات گسترده‌ای را در هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت داشت که در روز دوشنبه از آن هفته‌ای که این اتفاق افتاد، من خواستم که او جا به جا شود. نمی‌خواهم نام او را بیاورم، اما دستگاه‌های نظارتی در جریان و پیگیر هستند و به دلیل تخلفات گسترده و فساد در اقدامات گزینشی جا به جا شد.

او گفت: فردای آن روز، از برخی دستگاه‌هایی که محل قانون گذاری و داعیه دار اخلاق مداری هستند، مثل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پیام‌هایی به من رسید مبنی بر این که نمی‌توانید این فرد را جا به جا کنید و باید در تصمیمتان تجدید نظر کنید. بعد از ظهر سه شنبه، من به تمام این دستگاه‌ها مثل ستاد امر به معروف و برخی افراد در مجلس شورای اسلامی، پاسخ رد دادم و روز چهارشنبه صبح، خانمی که اکنون از او شکایت کردیم و باید پاسخگو باشد، توئیتی را با این عنوان (توهین به سردار شهید سلیمانی توسط فرزین مینو) منتشر کرد.

معاون منابع انسانی وزارت نفت افزود: من در آن جلسه هیئت مرکزی، نه سخنران بودم و نه صحبتی داشتم، صرفا مستمع(شنونده) جلسه بودم. گاهی فردی صحبتی را بیان می‌کند و برداشت‌های متفاوتی از آن می‌شود و گاهی آن فرد هیچ صحبتی را بیان نمی‌کند، اما مطلبی به او نسبت داده می‌شود که درباره من مورد دوم صحیح است.

او ادامه داد: البته فیلم جلسه هم بازبینی شد و ما از ابتدا می‌دانستیم صحبتی نداشته ایم که نیازی به بازبینی باشد. به هر حال این اتفاقی است که افتاد و فضای بدی را در جامعه ایجاد کرد، من هم به شدت تحت فشار قرار گرفتم. نه تنها ثابت شد که این‌ها تهمت و غرض ورزی بوده، عواملی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی کشور در سالگرد شهادت شهید سلیمانی شدند و چنین موضوعی را از زبان یک مقام رسمی کشور و معاون وزیر نفت مطرح کردند، صرفا توطئه‌ای برای ایجاد از هم گسیختگی در کشور و از بین بردن قبح موضوعاتی بود که برای مردم اهمیت دارد. پیگیر هستیم که افرادی که به ناحق این کار را انجام دادند در دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

مینو گفت: من معتقدم که این جریان باعث عدم انسجام در کشور و عدم اعتماد مردم به مسئولان نشد. هیئت عالی گزینش از من درخواست استعفا کرد در حالی که فقط آقای وزیر می‌تواند استعفای من را بپذیرد. به هر حال من استعفا ندادم و به همین دلیل نامه‌ای از سوی هیئت عالی گزینش کشور برای آقای وزیر ارسال شد که پاسخ قاطعانه‌ای به آن‌ها داد چرا که بدون هیچ مستنداتی اظهار نظر خلاف واقع کرده بودند و نهاد ریاست جمهوری نیز به هیئت عالی گزینش تذکر جدی داد.

او بیان کرد: وقتی فردی با ارتباط و از طریق سفارش، بدون طی کردن فرآیند ارزیابی و دریافت گواهینامه تایید صلاحیت در یک دستگاه جذب شود، نتیجه آن همین می‌شود که وقتی می‌خواهیم او را اخراج کنیم، از بالاترین دستگاه‌های مقننه کشور تا بالاترین دستگاه‌هایی که حامی اخلاق در سطح جامعه باشند، به گونه‌ای متفاوت عکس العمل نشان می‌دهند.

خصوصی سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در دستور کار نیست

مینو درباره شایعه خصوصی سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز اظهار کرد: هیچگونه برنامه و سیاستی دال بر واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نداریم و نخواهیم داشت. اما این که چه بوده که اینطور انعکاس داده شده؟ متاسفانه کارکنان صنعت نفت طی سال‌های گذشته به دلیل احاطه سازمان بهداشت و درمان در حوزه سیاست گذاری، از عملکرد آن رضایت ندارند. نتیجه ارزیابی و رضایت سنجی که توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، نشان می‌دهد که این رضایت وجود ندارد و دلیل آن هم این است که این سازمان در مجموعه صنعت نفت، انحصار ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: این سازمان از نیرو‌ها به عنوان سرانه هزینه‌ای را دریافت می‌کند و آن‌ها را محدود به استفاده از خدماتش می‌کند و اجازه استفاده از خدمات سایر بخش‌های خصوصی و معتبر دولتی را نمی‌دهد. نه به دنبال واگذاری هستیم و نه به دنبال خصوصی سازی، بلکه فقط به دنبال این هستیم که سیاست گذاری در حوزه درمان، نباید توسط بخشی انجام شود که ارائه کننده خدمات درمانی است.

مینو گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تنها ارائه کننده خدمات است و باید بر آن نظارت وجود داشته باشد، اما اکنون نظارتی بر آن وجود ندارد و خودش سیاست گذاری‌ها را انجام می‌دهد، خودش مجری است و خودش نظارت می‌کند که این مسئله فسادزاست.

صندوق بازنشستگی صنعت نفت یک شخصیت حقوقی مستقل است

او درباره انتقادات به دخالت‌های وزارت نفت در صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت طبق اساسنامه هیئت دولت، متعلق به هیچ دستگاه اجرایی نیست؛ یعنی متعلق به وزارت نفت، بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت نیست. کسورات حقوق بازنشستگان و شاغلان به این صندوق واریز می‌شود. ۶۴ هزار شاغل اکنون کسوراتشان به این صندوق واریز می‌شود پس نمی‌شود گفت که متعلق به بازنشستگان یا شاغلان است؛ این صندوق با کسورات شکل گرفته و یک شخصیت حقوقی مستقل است.

مینو ادامه داد: برخی می‌گویند اساسنامه ایراداتی دارد و من به این موضوع ورود نمی‌کنم، چون محل رفع ایرادات آن وزارتخانه نیست و هیئت دولت آن را تصویب کرده است. ما در این صندوق فقط دو هدف داریم، منابع صندوق به گونه‌ای سرمایه گذاری شود، که بیشترین بازده را و بیشترین توجه را به بازنشستگان داشته باشد.

او همچنین ضمن اشاره به این که هدف وزارت نفت دخالت کردن برای گرفتن منابع این صندوق نیست، گفت: اگر وزارت نفت دخالتی در این صندوق دارد، با هدف توسعه و تقویت صندوق است چرا که تمام افرادی که اکنون شاغل هستند، در آینده به فکر بازنشستگی شان هم هستند. این شایعات همگی با هدف غرض ورزی است و اکنون صندوق با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

گفت و گو از رقیه هویدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
استخدام ایمنی کار به چه صورت هست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۱۳:۲۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. من نخبه نیستم و معلوم نیست زنده باشم و ببینم روزی شرکت ملی نفت ایران روزی حقی که از بنده ضایع کرده ادا کند. ( شرکت نفت به زور در زمین زراعی بنده خطوط لوله نفت را عبور داده و نه نسبت به پرداخت خسارت و نه نسبت به جذب بنده بعنوان نگهبان در شرکت با وجود پیگیری و درخواست هیچگونه واکنش و اقدامی انجام نداده است.
علی محرابی ۳۶ ساله مجرد دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما که پارتی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام چیکارکنم برم سرکار...اونم شرکت نفت
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش برای جذب و استخدام نخبگان دانش آموخته دکتری در دانشگاه ها و دستگاههای اجرایی کشور تدبیری صحیح و راهکاری منطقی سنجیده شود.
مگر چند درصد کل جامعه بعنوان نخبگان شناسایی شده اند که دولت از استخدام آنها عاجز و ناتوان است یا تعمدا اجتناب میکند؟
انشالله تفکر و عمل انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
خورشید
۱۵:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
منی که فرزند یه شرکت نفتی با ۳۵ساله سابقه ام نتونستم یجا فقط منشی بشم سمتهای دیگه پیشکش. هرکی ام داره پیاممو میخونه بدونه حقوق بابامم کمه . به خونه ۷۰ متری داریم با یه پراید در این حد تونسته بخره و جمع کنه. شرکت نفت پره دزد و فاسده. هربار میرم بیمارستان میبینم نیرو جدید اضافه کردین اندازه عدس نه سواد داره نه شعور ولی فلانی فلانی بوده. توی آشغال آخه با این همه عنوانهای شغلی که ازت خوندم هر کدومو تست آی کیو و ای کیو دادی؟؟؟ آخه عوضی از شکم مادرت اومدی بیرون این همه مقام های بالا بهت تقدیم کردن .
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۲:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام دوستان دانشگاهی.توصیه میکنم وارد شرکت نفت نشید.شرکتی هست در حد فوق دیپلم.و پر از مدعی های بیسواد.عمرتونو نزارین واسه این شرکت که پشیمون میشید.جاهای بهتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
چقدرجاالب وحساب شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی رادرشرکت نفت مستقر میکنند پست های سازمانی راباحقوق آن چنان اشغال میشه بعد در مجلس قانون تاروموانع چندلایه پیش پای جوانان تحصیل کرده میگذارند استخدام انتسابی سالیان سال است که مدشده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
همان گونه که که از آزمون بچه های قراردادی جهت پوشش استخدام نور چشمی ها استفاده شده استخدام میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
Amiri
۰۶:۱۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
نخبه ! کی گفته اینا نخبن ها ؟ اینا ب درد این صنعت نمیخورن میدونید چرا ؟
چن ب محض ورود به این صنعت یک دو سال اول که با این کار آشنا میشن
با پارتی بازی انتقالی میگرن میرن جایی ک فقط بخور بخواب باش .این صنعت مثل آهن هایی ک داره مرد آهنی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
متاسفم برای شما مدیران که فقط خوب سخنوری و صحبت های قشنگ و تر تمیز میکنید
مرد مومن نیروهایی که حداقل ۱۰ تا ۲۸ سال قرارداد موقت هستند چه گناهی کردند که شما در ۸ سال دولت تدبیر یک قدم برای قشر کارگر برنداشتید
چرا شما و قدیمی های نفت با سابقه ۳ تا ۵ سال استخدام رسمی شدید و حقوقهای چند ده میلیونی میگیرید
و ما هر سال با یک اسم پیمانی موقت معین آموزشی و چندین و چند صفت بی خود کاری ما را تقسیم کردید
ما به امید خدا در آخرت حق و حقوق خود و فرزندانمان را از شما مدیران ناکارآمد میگیریم
آقای زنگنه با توجه به سوابق شیخ الوزرائی فکر کنم در ۱۰ سالگی استخدام شده اند
ولی در ۱۰ ها سال مدیریت در وزارتخانه های مختلف یک بخشنامه بدرد بخور ننوشته
جناب آقای مینو و مدیران ارشد نفت خصوصا زنگنه به والا قسم یقه شما را در محضر باری تعالی خواهیم گرفت

لعنت بر مدیرانی که حق و حقوق فرزندان مارا ضایع کردند منتظر مرداد ماه باشید کسی را انتخاب میکنیم که همه شما مدیران شرکت ملی را انتقال بده به جزایر نفتی و عسلویه ... منتظر خرداد ماه باشید
۴۵ هزار نفر قراردادی روزانه شماها را نفرین میکنند
آقای مینو شما با تست eq , iq و شکلهای مسخره روانشناسی استخدام رسمی شدید
من بعد از ۱۳ سال در نفت الان بایدتست آی‌کیو بدم یا در بدو ورود

کارگر قراردادی افزایش نفت میده روی سکوها و مناطق عملیاتی یا شما و آقای زنگنه
وزارت نفت شده ملک خصوصی آقایان و دارو دسته زنگنه .. ان شاالله رییس جمهوری میاد که در سال اول مشکل ما حل بشه

هزاران حرف دارم
ولی طومار در مردادماه منتشر میشه که حراست نفت آقایان وزیر و دوستانش را راه نده در ساختمان خیابان طالقانی

ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
وقتی آدم بی عرضه ای مثل تو برای صنعت نفت تصمیم گیری می کنند باید شاهد این همه نارضایتی در بین کارکنان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مهندسی بیکاری گرایش بیماری
۰۰:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
وزیر نفت چگونه استخدام وزارت نفت شده فارغ التحصیل نفت و رشته های مربوط به حوزه نفت گاز نیست در ضمن معدل ارشد پایینی دارنده.
مگه عضو نظام مهندسی ساختمان نیستند.
فارغ التحصیلان نفتی عزیز در ضمن 6 کیلو سیب درختی خشک شده گرانتر از یک بشکه نفت ایران در بازار جهانی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام
یکی از دانشجویان انصرافی ارشد مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند یکی از دانشگاه های ملی کشور هستم و همچنین فارغ التحصیل مهندسی نفت گرایش حفاری و استخراج با معدل 16 به بالا در دانشگاه آزاد می باشم که هنگام انصراف در مقطع ارشد حدود 60تا 70درصد از دانشجویان در این رشته و مقطع طی یک ترم از دانشگاه انصراف دادیم. وب سایت مخصوص فارغ التحصیلان نفتی که راه انداختند و همچنین آزمونهای سرکاری چیزی بجز سرکار گذاشتن جوانان نیست، آزمون های که برگزار میکنند فقط راه کسب درآمدی می‌باشد برای عده ای خاص.
فارغ التحصیلان رشته گرایشهای مهندسی نفتی باید بدانند که رشته گرایشهای نفت مورد تائید وزیر نفت قرار نگرفته.
آنچه بطور واضح دیده می شود استخدامی در وزارت نفت فقط فقط براساس داشتن پارتی در شرکتها نفتی، گاز و پتروشیمی ها می باشداین نوع استخدامی رو بنده حقیر هنگام کارگری بطور واضح در این شرکتها دیدم که حدود 90درصد نفرات از این استخدامها از نظر رشته های مورد نیاز رابطی به این شرکتها ندارند. درضمن هم دوره های کارشناسی بنده که معدل به مراتبط پایانتری از من و چندین نفر دیگه که میتوان گفت پایین‌ترین معدل را در ورودی چندین دوره داشتند و فارغ التحصیلی آنها با چند ترم بیشتر به پایان رسید استخدام وزارت نفت هستند.
باید نتیجه گرفت اول باید دنبال پارتی گشت بعد درس خواند
همچنین معنای نخبه رو تغییر داداند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته نفت
۰۰:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
کسی نمیتونه حق بازنشستهای. صنعت نفت بخور ه آخ خوردن ندارن وبخورن خرج دوا ودرمونشون میشه وباید تا قبل از عید تمام بدهی این پنج مارو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
استخدام فقط با پارتی امکانپذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
استخدام وزارت نفت مخصوص تهرانیهاست،یا باید ازخوزستان،آبادان،نیرو بگیرید مدکاراجتماعی داریم،لیسانس،فوق لیسانس مکانیک،تبدیل،انژی،داریم،بچه هایمان را استخدام نمیکنید،ولی،بوی،پول،بهمشام،میاد،اسخدام،وزارت،نفت،پلایشگاه،،کسانی،دیگراستخدام میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
شما و امثال شما به همراه خِرِفتی که به پشتوانه او این کرسی را در نفت غصب کردید به زباله دان تاریخ خواهید پیوست خیانت های تو و اربابت را تنها با خیانت‌های سلسله قاجار و سلطان حسین صفوی قابل مقایسه هست. نه تنها نفرین نفتی ها و خانواده هایشان پشت سر شماست که نفرین ایران پشت سر شماست یقین دارم آب خوش از گلوی تان پایین نخواهد رفت، روزهای خواری شما قبلاً شروع شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
باسلام
ای کاش می پرسیدید که آقای مینو خود شما چطور وارد وزارت نفت شدید با کدوم ارزیابی؟ به صرف داشتن معدل بالای ۱۶ یا آزمون عمومی استخدامی عادلانه؟ ای کاش می پرسیدید که آقای آیدین ختلان چطور و با کدوم ارزیابی و سابقه کار دستیار ویژه وزیر نفت شدند؟ ای کاش می پرسیدید که نحوه تعیین نخبگی رو شما و آقای ختلان باید مشخص کنید یا بنیاد ملی نخبگان؟ ای کاش می پرسیدید که چرا دو سمت مهم مدیر کلی وزارت نفت در اختیار آقای حسین فهیمی تبار است آیا این همه نخبه فارغ التحصیل یا همکاران با سابقه خودتون شایستگی برگزیده شدن در یک سمت آنرا ندارند؟ ای کاش می پرسیدید که خود شما که دو سمته هستید آیا میرسید این حجم از کار را به نحو مطلوب انجام بدید؟ چرا یک سمت خود را به همین نخبگانی که با روش خودتون شناسایی کردید نمیدید؟ چرا به فارغ التحصیلان دانشگاهی اعلام نمودید برای ثبت نام حتماْ باید مدرک زبان و کامپیوتر داشته باشند اما در مصاحبه باز هم از اونها امتحان مجدد گرفتید؟ ای کاش میپرسیدید که ارزیابی پرسنل قراردادی رو که انجام دادید تکلیف فراخوان ارکان ثالث هاتون در همان سایت چی میشه؟ ای کاش میپرسیدید که چرا نخبگان تایید شده و معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان رو رد می کنید و صرفاْ فارغ التحصیل بودن از دانشگاههای تهران رو ملاک نخبگی قرار می دید؟ ای کاش می پرسیدید که جایگاه شما در شناسایی نخبگی افراد چیست؟ ای کاش .....
Canada
بی نام
۲۱:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
شکایت؟؟؟؟
از ستاد امر به معروف؟؟؟
از خانم؟؟
از فرزند شهید

تهمت به سردار دلها
غلط کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۲۰:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اینجانب یک نیروی پیمانکاری هستم با 12سال سابقه رتبه دو رقمی کنکور ارشد رشته hse فرزند ایثارگر و جانباز هم هستم ولی فقط به اسم نخبه ها و ایثارگران داریم آش نخورده و دهن سوخته میشیم
آقایان فقط ماها رو پله کردن برن بالا ولی هیچ فارغ‌التحصیلان هم ثبت نام کردیم باز خبری نشد پس این پذیرشی ها فقط از خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
لطیف
۱۷:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
نفت تا قبل از اینکه زنگنه و این دردونه های بی سوادش امور رو در دست نداشتن نفت بود بلایی که زنگنه سر نفت آورد با هیچ سونامی قابل قیاس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
چرا آنهاییکه قبل از آمدن زنگنه در امتحانات وردی قبول شدن استخدام نشدن ویگعده نورچشمی به اسم شاگردان وزیر مینی بوسی وارد شدن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
از بس ازمون دادیم و قبول نشدیم موندیم
Singapore
نامعلی
۱۴:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
خدایی کاری بلدی انجام بدی؟
چرا اضافات بازنشته های زحمتکش نفت رو پرداخت نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
خجالت بکشیدومنتظرعقوبت الهی درزندگی هایتان باشید افرادراباسفارش وپارتی بازی می آورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۳:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
به نظرم هیچ ارزش نداره استخدام شرکت نفت بشین.جوانای با استعداد میان تو شرکت نفت با مافیا و تبعیض و حقوق پایین روبهرو میشن.کل سوادشون و استعدادشون از بین میره.به عنوان یه آدم گول خورده پیشنهاد میدم نیایید.جاها های خیلی بهترم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
در آینده ای نزدیک شاهد محاکمه این آقا و وزیرش خواهیم بود
این سیاه بازیها به درد خودتون میخوره
شما ساختار نفت را به نابودی کشاندید
آنجا که هنرستان و آموزشگاه خرفه ای را تعطیل کردید
ما می دانیم چه کردید با صنعت نفت
آرزوی ما
محاکمه علنی شماست
Singapore
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مینو پس چرا حق بازنشمتگان نفت رو پرداخت نمیکنی اضافات سال ۹۹ حق ماست مگه از جیب میدی انشاالله درد بی درمان بگیری با این تورم صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
انسان بذات، پس کسایی که دانشگاه غیر انتفاعی فارغ التحصیل شدن چی ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اراک اصلا ازمون استخدامی ندارد و فقط از فرزندان کارکنان و آشنایانشان استخدام میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
این آدم(مینو)با دار و دستش بجز اینکه نیروهای مظلوم قرارداد موقت را با کاراشون بیچاره کردن چیز دیگری در حق این نیروهای خدوم انجام ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
لعنت بر دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
لعنت بر کسانی که دانشکده نفت را به این روز خواری و بی ارزشی انداختند و جوانان نخبه تحصیلکرده را از زندگی مایوس کردند . امیدوارم روزی تقاص پس بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
قرارداد موقت
۱۰:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
دروغ و نیرنگ از چشماش میباره..
آقای مینو ،بجای لالایی خوندن ،اول بچه های قرارداد موقت نفت را به رسمی تبدیل وضعیت کنید.همه حدود ۱۵ سال سابقه کار دارند . اما حقوق تامین اجتماعی.. این رسمش نیست. یک جایی خدا از گلوی همتون میکشه بیرون.. یکی با کرونا ،یکی با کرولا.. یکی با بچش ،یکی با خانوادش..
نزارید آه قشر زحمتکش قرارداد موقت نصیب شما بشود.
یکبار مدرک icdl ،یکبار سایت منابع،یکبار ازمون ،هر سال وعده و وعید،
آقای زنگنه، بعد از دوران وزارت ،احتمالا در ایران زندگی نخواهید کرد و این را خودتون مطمئن هستید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
از طریق پارتی بازی و رابطه بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
شما وقتی استخدام شدین آزمون و این همه دنگ و فنگ رو رد کردین یا برای ما بدبختا علاوه بر سفارش استخراج هلو از چاه‌های مریخ رو شرط گذاشتین
آخرین اخبار