اسلامی گفت: ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات فرسوده موجود در راهداری بازسازی شدند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از پروژه‌های سازمان راهداری با بیان اینکه امروز یکی از وعده‌های مهمی در حوزه حمل و نقل و راهداری در جهت مقاوم سازی و بازسازی پروژه‌ها و نوسازی ماشین آلات در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است گفت: رویکرد‌ها و برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه حمل ونقل و راهداری تغییرات اساسی کرده و کار کرد سازمان راهداری در ماه‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید


اسلامی با بیان اینکه اطلاعات و تصویربرداری از ۶۰ هزار کیلومتر راه توسط سامانه‌های سازمان راهداری یکی از مهمترین پروژه‌هایی بوده است که به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است افزود: با توجه به آن که بسیاری از نقشه‌ها در این حوزه پیش از این مشکل داشته اند با اجرای و طراحی این سامانه توانستیم توسعه قابل توجهی را در این حوزه داشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه به بخش مصرف قیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: قیر مصرفی در مرکز تحقیقات و راه و شهرسازی که کیفیت آن باید مورد تایید این سازمان رسیده باشد و از سوی دیگر کارخانجات تولید قیر باید در این بخش بتوانند استاندار‌های لازم را دریافت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیمانکارانی هم که در این حوزه فعالیت و از آسفالت استفاده می‌کنند هم طبق هماهنگی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کارخانجات تولید قیر صورت گرفته است باید قیر مصرفی خود را با استاندار‌های مورد تایید آن‌ها استفاده کنند.

اسلامی بیان کرد: خوشبختانه تکنولوژی دقیق و مناسب در حوزه آسفالت در دستور کار گرفته و اگرچه ما در حوزه تامین منابع مالی بشدت در محدودیت هستبم، اما با هر وضعیت باید اقدامات لازم در حوزه اصلاح وضعیت راه‌ها را انجام دهیم.

او با بیان اینکه امروز برنامه هزار و ۸۰۰ کیلومتر روکش آسفالت که در دهه فجر به انجام رسیده بود را به بهره‌برداری رساندیم گفت: نهضت در این حوزه ادامه دارد و البته با توجه به شرایط آب و هوایی این اقدامات انجام شده و تکمیل می‌شود.

اسلامی بیان کرد: تعهد ما و همچنین سازمان راهداری اصلاح راه‌های اصلی و شریانی که از مهمترین برنامه‌ها است و ما آن را در اولویت خود قرار داده ایم و تاکنون خوشبختانخ هیچگونه آسیب در این حوزه نداشته ایم چراکه تمامی این راه‌ها از حداکثر کیفیت برخوردار هستند.

اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه در این حوزه تلاش شده تا به بهترین اقدامات در حوزه بهسازی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به احداث پل‌ها و سازه‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت:پل‌ها که محل گذر آب و مردم است باید سازه‌های محکمی داشته باشند و این اقدام برای ما بسیار مهم است و تاکنون ۱۱۰ هزار پل در سامانه‌های طراحی شده شناسایی و سازه‌های آن‌ها بررسی شده است.

اسلامی بیان کرد: باید بر اساس رفتار پل‌ها و براساس محیط پیرامون آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد و از سوی دیگر شرایط گذر آب با توجه به محیطی که قرار دارد ما بسیار مهم است و بنابراین باید سازه‌ها و نحوه ساخت آن‌ها با بهترین کیفیت انجام شود.

او با بیان اینکه بسیاری از پل‌ها و تقاطع‌ها در مسیر و تجاوز به حریم‌ها و در مسیر و حریم رودخانه‌ها در سال‌های اخیر ساخته شده وافزایش یافته است گفت: حدود هزاران پل و ابنیه فنی که در سامانه‌های برخط مشاهده شده است.

اسلامی تاکید کرد: این سامانه‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم رویه راه‌ها و کیفیت پیرامون راه‌ها را ارتقا دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه راهداری در این حوزه بسیار موفق عمل کرده و ما توانستیم شرایط مقاوم و پابرجایی را در حوزه پل‌ها و ابنیه‌ها فراهم کنیم، گفت: سازمان راهداری و همچنین راهداران چشم بینا و گوشه شنوای مسافران و مردم هستند و بنابراین باید صورت سیستمی به این موضوع رسیدگی شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نوسازی ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات اسقاطی که بسیاری از آن‌ها تبدیل به جنازه ماشین‌آلات شده بود و ما در گذشته قبرستانی از ماشین آلات فرسوده را داشتیم با کمک مهندسان توانستیم آن‌ها را نوسازی کنیم و به سیستم حمل و نقل کشور بازگردانیم.

اسلامی توضیح داد: نظام راهداری و همچنین راهداران را کار حاکمیتی در کشور دارد و ماشین آلات آن‌ها همانند ماشین آلات امداد نجات و اورژانس که جزو سرمایه‌های کشور هستند باید نگهداری شوند.

او افزود: این سرمایه‌ها با یک کار مهم و شبانه‌روزی و به صورت ۲۴ ساعته انجام شده و هم اکنون این اقدامات در حوزه بهسازی ماشین آلات صورت گرفته است.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در سازمان راهداری ما توانستیم با استفاده از ابزار مناسب در شرایط رکود اقتصادی این ماشین آلات را حفظ و نگهداری کنیم.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به نیرو‌های فاخر کشور در حوزه راهداری و قدردانی از زحمات آنان هم اشاره کرد و گفت: این ماشین آلات توسط آن‌ها و با تکنولوژی‌های روز تعمیر و اورهال شده است؛ و ما هم اکنون ۱۹ هزار دستگاه ماشین آلات در راه و یک هزار راهدارخانه هم آماده به کار شدند و با قابلیت اطمینان و خدمات انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی معلمان جاده‌ها هستند و باید با انضباط و رعایت ایمنی در رانندگی بتوانند عملکرد خودشان را به سایر مردم آموزش دهند، توضیح داد: ما با یک انسجام بخشی و تصمیم‌های مدیریتی درست باید بتوانیم جامعه صنعت حمل و نقل را از طریق سیستم توسعه و آموزش و مهارت و با مراقبت از عملکرد خود نظامی یکپارچه و هوشمند را در سطح جاده‌های کشور شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۵ تا ۸۶ درصد از حوادثی که رخ می‌دهد مربوط به خطای انسانی و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است، افزود: سامانه جامع پایش تصادفات که امروز رونمایی شد به صورت قانونی اقدام به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز می‌کنیم و با آگاه سازی و هوشمندسازی این نقاط حادثه خیز بخش عمده‌ای از تصافات کاهش می‌یابد‌.

او اظهار کرد: بین ۲۵۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که تا پایان سال، ۲۰۰ نقطه برطرف شده و باقی مانده مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح است که با سازه‌ها و هوشمندسازی و پروژه‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار