معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت:با ورودسامانه بارشی از اواخر امروزسه شنبه به استان کردستان شاهدبارش برف،وزش باد و کولاک خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۳۲ و تایید گسترش فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز سه شنبه تا ظهر پنجشنبه و تغییر نوع بارش‌ها از عصر چهارشنبه عمدتا در ارتفاعات و نیمه شمالی استان به شکل برف پیش بینی می‌شود.

او افزود: فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط استان قابل ملاحظه بوده، اما در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سقز، دیواندره، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و ارتفاعات مرکزی از شدت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر بارش‌ها از صبح چهارشنبه تا نیمه شب همان روز اتفاق می‎افتد.

پناهی بیان کرد: بارش برف و باران، وزش باد گاهی شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات، مه گرفتگی و کاهش دید، سقوط بهمن در ارتفاعات برفگیر، کاهش دما رعد و برق از جمله مخاطره‌های این سامانه بارشی در استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: آبگرفتگی معابر داخل شهری و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها، اختلال در تردد‌های بین شهری از عصر چهارشنبه به علت کولاک برف، لغزندگی و مه گرفتگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله مخاطره‌های این سامانه بارشی هست.

اوگفت: پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، کنترل تراز آب سد‌ها با توجه به بارش و رواناب پیش بینی شده، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به شهر، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها و پاکسازی راه‌های خروج آب ساختمان‌ها از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

پناهی افزود: از دیگر توصیه‌های هواشناسی در این مدت پاکسازی کانال جوی آبراهه، مسیل و رودخانه در سطح شهر‌ها و رودخانه‌ها مناطق تحت تاثیر، عدم انجام قعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره کنترل دمای سالن مرغداری‌ها و پرورش قارچ است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.