زینی وند با اشاره به احتمال هجوم ملخ های صحرایی در استان کرمان بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان که امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به هشدار فائو و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر احتمال هجوم ملخ های صحرایی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با این تهدید تاکید کرد.

 او افزود: بایستی برآورد دقیق از اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها صورت گیرد تا در تخصیص اعتبارات به استان کرمان دچار مشکل نشویم.

زینی وند بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن و در عین حال تجربیات بالا در استان در زمان بحران‌ها، انتظارات از این استان در مقابله با بحران بالا است.

سید مصطفی موسوی آیت اللهی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان هم در این جلسه گفت: پارسال اقدامات خوبی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان انجام شد؛ اما متاسفانه استان‌های همجوار با کرمان، مقابله مناسبی در برابر هجوم ملخ‌ها نداشتند و این موضوع باعث شد، استان کرمان با شدت بیشتری درگیر این آفت شود.

 مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان معین منطقه ۱۴ شهر تهران در حوادث احتمالی گفت: برای آمادگی در برابر زلزله احتمالی، مانوری دوم اسفند امسال با حضور گروه‌های امدادی استان کرمان در پایتخت برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار