فیروزی درباره مثبت شدن تست کرونای یک بازیکن صنعت نفت، قبل از بازی با ماشین سازی و شرایط تیم در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال توضیحاتی داد.

علی فیروزی، سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابتلای یکی از بازیکنان تیمش به ویروس کرونا اظهار کرد: برای ما عجیب است که چرا دقیقا روز مسابقه باید از تیم ما تست کرونا بگیرند. روز مسابقه باید جلسه تاکتیکی تیم برگزار شود و تمرکز بازیکنان به بازی معطوف باشد، اما بازیکنان ما روز بازی با ماشین سازی در صف تست کرونا بودند.  

تست کرونای بازیکن ما به اشتباه مثبت شد و ضربه خوردیم

فیروزی در ادامه گفت: این که برای تست کرونا سخت گیری می‌کنند، خیلی خوب است؛ زیرا اگر کسی به کرونا مبتلا باشد، قرنطینه می‌شود و بیماری به دیگران سرایت نمی‌کند. اما چرا تست گیری چند ساعت قبل از بازی اتفاق می‌افتد و بازیکنی که در ترکیب اصلی تیم ما قرار داشت و رابط خیلی خوبی میان خط دفاع و خط هافبک بود، به اشتباه تستش مثبت ‌شد و از لیست تیم بیرون رفت.

اتفاقاتی که در تبریز افتاد، تیم ما را به هم ریخت

او در ادامه گفت:  بازیکنی که به اشتباه تستش مثبت شد، ۳ روز در اردو بود؛ با چند بازیکن دیگر هم اتاقی بوده و با کادر پزشکی هم ارتباط داشته است. به هر حال این بازیکن با ما زندگی می‌کرد و اشتباهی که در اعلام نتیجه تست او پیش آمد، دلهره آور بود. بازیکنان و کادرفنی هم نگران بودند که شخص دیگری کرونا نگرفته باشد. سازمان لیگ قبل از بازی نامه زده بود و اعلام کرد که اگر اعضای تیم صنعت نفت تست کرونا نداده‌اند، این تیم اجازه بازی ندارد. اتفاقاتی که در تبریز افتاد، تیم ما را به هم ریخت.

مثبت شدن تست کرونای یک بازیکن به تمام تیم استرس وارد کرد

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: بازی با ماشین سازی آخرین بازی نیم فصل اول بود و در حالی که به یک پایان خوش برای نیم فصل اول نیاز داشتیم، نتیجه را به خاطر اشتباه کسانی که از ما تست کرونا گرفتند، واگذار کردیم. اتفاقاتی که پیش آمد، به تیم ما استرس وارد کرد، اما پس از بازی گفتند که تست بازیکن ما منفی شده و او کرونا نداشته است.  

ایراد از خودمان بود که در آبادان تست کرونا ندادیم

او درباره چرایی تست ندادن اعضای تیم صنعت نفت قبل از سفر به تبریز و در آبادان، گفت: ایراد از خودمان هم بود و اگر در آبادان تست می‌دادیم و مشخص می‌شد که یک بازیکن مشکل دارد، دیگر آن بازیکن به اردو اضافه نمی‌شد و آن مشکلات پیش نمی‌آمدند که تست یک بازیکن قبل از بازی مثبت شود  و سپس متوجه شویم که او اصلا به ویروس کرونا مبتلا نشده است.  

تست گیری در روز مسابقه، در باخت ما مقابل ماشین سازی بی تاثیر نبود

فیروزی درباره شکست تیمش مقابل ماشین سازی تبریز عنوان کرد: احترام زیادی برای تیم ماشین سازی قائلم، اما فکر می‌کنم که در نیمه اول مالکیت توپ در اختیار ما بود. ما در نیمه اول بازی را باختیم، زیرا نتوانستیم از موقعیت‌هایی که داشتیم به خوبی استفاده کنیم. در نیمه دوم ماشین سازی به خاطر انگیزه‌ای که داشت از ما بهتر بود؛ اما به خاطر اتفاقاتی که رخ داد، تیم ما با استرس بیشتری بازی کرد. البته این استرس در نیمه اول هم وجود داشت، اما هر چقدر زمان بیشتری سپری می‌شد، نگرانی بازیکنان از ابتلا به ویروس بالاتر می‌رفت. من نمی‌خواهم باخت تیم را به این مسائل ربط بدهم، زیرا به هر حال ما بازی را باختیم و به تیم ماشین سازی هم تبریک می‌گویم، اما تست گیری در باخت ما بی تاثیر نبود. ماشین سازی هم در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کرد و حقش بود که ببرد.

کادر فنی صنعت نفت به بازیکنان جوان و توانمند اعتقاد دارد

او درباره جوانگرایی صنعت نفت آبادان در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: کادر فنی صنعت نفت به بازیکنان جوان و توانمند اعتقاد دارد و همین موضوع به بازیکنان جوان تیم انگیزه می‌دهد.  بازیکنان جوان می‌دانند که در صنعت نفت شانس بازی دارند و در نیم فصل اول، تمام بازیکنان جوان ما فرصت بازی به دست آوردند.  

نتایج خوب صنعت نفت، نشان دهنده دستاورد بزرگ کادر فنی است

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که سابقه سرمربیگری این تیم را هم دارد، در خصوص عملکرد سیروس پورموسوی و دستیارانش اظهار کرد: با وجود اتفاقاتی مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی  صنعت نفت و استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب اصلی، کادر فنی عملکرد بسیار خوبی داشت و نتایج مناسبی کسب کرد. پس از پایان لیگ نوزدهم، حدود ۱۰ بازیکن کلیدی از صنعت نفت جدا شدند، اما کادر فنی با درایت این مشکل را مدیریت کرد.  فکر می‌کنم  هر کسی بخواهد درباره تیم ما نظر بدهد، به این نکته اشاره می‌کند که ما در نخستین بازی فصل مقابل پیکان از ۷، ۸ بازیکن جوان در ترکیب استفاده کردیم و سیر صعودی تیم و نتایجی که گرفتیم، نشان دهنده دستاورد بزرگ کادر فنی است.


بیشتر بخوانید


معدود نتایج ضعیف ما، مقابل تیم‌های قدرتمند لیگ رقم خورد

فیروزی در ادامه گفت: ما به پرسپولیسی باختیم که تیم بزرگی بود و برابر سپاهانی شکست خوردیم که ۸۰ دقیقه بهتر از آن بازی کردیم و اگر ۱۰ دقیقه پایانی بازی را بهتر مدیریت می‌کردیم، می‌توانستیم مساوی بگیریم، اما از آن جایی که شانس زیادی برای گلزنی داشتیم، در ۱۰ دقیقه آخر روی دروازه سپاهان حملاتی طرح کردیم تا با به ثمر رساندن گل دوم، بازی را ببریم. بازی با فولاد را نیز همه دیدند و  متوجه شدند که چه اتفاقاتی رخ داد. در آن بازی داور مسابقه عملکرد خوبی نداشت و اگر کولیبالی که همه کارشناسان معتقد بودند باید اخراج شود را اخراج می‌کرد، دیگر این بازیکن نمی‌توانست گل مساوی را برای فولاد بزند و ما آن بازی را ‌می‌بردیم.  

نداشتن پرواز چارتر، بازیکنان ما را اذیت می‌کند 

او درباره شرایط مالی و امکانات صنعت نفت آبادان در فصل جاری عنوان کرد: خدا را شکر از نظر مالی مشکل خاصی نداریم، اما چیزی که ما را اذیت می‌کند این است که بیشتر تیم‌ها برای سفر‌های خود از پرواز چارتر استفاده می‌کنند و خیلی راحت به مقصد می‌رسند، اما ما بازی به بازی و شهر به شهر باید هواپیما عوض کنیم و این موضوع علاوه بر اتلاف وقت، خستگی بازیکنان تیم ما را بیشتر می‌کند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.