رئیس شورای شهر تهران گفت: در بخش بودجه غیرنقدی دچار مشکل هستیم، اما در بخش نقدی بودجه خوب عمل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در حمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح کمیسیون تلفیق بودجه را داشتیم که در این خصوص کمیسیون بودجه بحث درآمدی را به کمیسیون تلفیق فرستاده بود تا اختلاف نظر‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: بخش درآمدی بودجه به صحن می‌آید و یکشنبه آن را بررسی می‌کنیم تا نوبت به بخش هزینه‌ای آن برسد؛ آن چیزی که شهرداری به شورا ارجاع کرده ۵۰ هزار میلبارد تومان با تبصره‌ها است. اما کمیسیون برنامه و بودجه هزار و ۶۰۰ میلبارد از آن کم کرده است و مجموعا بودجه به مبلغ ۴۸ هزار و خرده‌ای تبدیل شده است.

هاشمی گفت: ما از گذشته شهر دوستدار سالمند را داشتیم که در این جلسه مجددا به آن پرداختیم، پیشنهاداتی با هزینه‌های بالا هم داده شد، اما ما تا ماده سوم پیش رفتیم و تعدادی از اعضا تصمیم گرقتند این لایحه به کمیسیون برگردد تا بر روی آن کار شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بحث درآمد نقدی ما حدود ۷۰ درصد است، در شهرداری ما در بخش غیرنقدی دچار مشکل هستیم که جسارت بالایی می‌طلبد به همین دلیل اختیارات شهرداران مناطق هم کم شده است و باید متمرکز عمل شود وگرنه ما در بخش نقدی بودجه خوب عمل می‌کنیم.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروش املاک شهرداری برای حوزه حمل و نقل عمومی و عمرانی چگونه است گفت: اصولا این مسأله به آنها ارائه می‌شود تا با پیمانکاران تهاتر کنند نه برای اقدامات جاری این دو معاونت! لذا فروش املاک برای کارهای زیربنایی است.

هاشمی بیان کرد: آقای حق شناس به دادگاه احضار نشده و خبرها صحت ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.