مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه سرطان روده یکی از سرطان‌های شایع بین مردان است، انجام تست فیت می‌تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و درمان به موقع آن موثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردان اهمیت کمتری به سلامتی خود می‌دهند و سرطان‌های دستگاه گوارش در صورتی که به موقع تشخیص داده شود می‌تواند به خوبی درمان شود و کیفیت و طول عمر فرد را افزایش دهد، از همین رو برنامه ریزی‌های لازم برای تشخیص به موقع بیماری انجام شده است.

او افزود: امسال ۲۰ هزار نفر از مردان بالای ۳۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد برای ۷۴۷۳ نفر با توجه به علایم مشکوک تست فیت رایگان انجام شده و ۳۵۴ مورد با توجه به تست مثبت ارجاع به متخصص شدند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته ۱۶۸۶۵۶ نفر از مردان بالای ۳۰ سال تحت مراقبت قرار گرفتند که با توجه به علائم مشکوک برای ۱۸۶۲۰ نفر تست فیت رایگان گرفته شد و ۱۲۶۲ نفر برای انجام اقدامات تشخیصی بیشتر به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

 احمدیان بیان کرد: پیگیری مردان در خصوص بررسی‌های لازم بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند موجب شناسایی به موقع بیماری و درمان آن شود.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام علیزاده
۱۲:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
خیلی خوبه ما برای پدرم رفتیم و این تست رو انجام دادیم به صورت رایگان، خداخیرشون بده