رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:برگزاری اجتماعات و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه ساز موج چهارم بیماری کووید ۱۹ در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: موج سوم بیماری که ۸۶ روز به طول انجامید موج سهمگینی بود. به طوری که به طور متوسط در روز ۵۰ نفر فوتی مثبت و ۱۵ نفر فوتی محتمل را در استان شاهد بودیم که آمار بسیار بالایی بود.

جواد آقازاده افزود: با توجه به محدودیت‌های اعمالی و جدیت در اجرای محدودیت ها، آمار موج سوم در استان به صورت عمودی کاهش یافت.

او درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از موج سوم بیان کرد: پس از موج سوم عادی انگاری و مراسمات که در استان برگزار شدند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات موجب گردش ویروس در استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: به دلیل برخی شرایط خاص در استان، شیوع ویروس با سرعت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت می‌کند که از جمله این عوامل می‌توان به بالا بودن تراکم جمعیت نسبت به مساحت استان، مبادی‌های ورودی با کشور‌های همسایه، بالا بودن جمعیت سالمند استان و همچنین بالا بودن میزان بیماری‌های زمینه‌ای در استان اشاره کرد.

آقازاده بیان کرد: در حال حاضر ۲ شهرستان چالدران و پلدشت در وضعیت آبی بوده و ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

او افزود: اولویت ما سلامت مردم است و از آقای استاندار هم خواهیم خواست تا تمهیدات لازم را اعمال کند. موج چهارم بیماری را پیش بینی می‌کردیم.

او  درباره تزریق واکسن اسپوتنیک وی در استان گفت: تاکنون واکسن به ۳۶۰ نفر از کادر درمان تزریق شده است که خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر عوارض این واکسن اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.