مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آغاز عملیات توزیع رایگان ۳ میلیون اصله نهال رایگان در کلیه شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در راستای برنامه توسعه ششم زراعت چوب در کشور و به منظور جلب مشارکت مردمی جهت حفظ، توسعه و احیاء منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و بالا بردن میزان تولید چوب و کاهش فشار بر قطع درختان جنگل، ایجاد درآمد و اشتغالزایی و تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و چوبی استان ۳ میلیون اصله نهال صنوبر جهت اجرای زراعت صنوبر بین متقاضیان توزیع می‌شود.

او افزود: متقاضیان طرح زراعت صنوبر می‌توانند با در دست داشتن نسخ زراعی و نقشه utm دار محل زراعی خود به شهرستان‌های مربوطه مراجعه و پس از عقد قرارداد و معرفی شهرستان به نهالستان شهرستان پارس آباد نسبت به تحویل نهال صنوبر رایگان اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: به کشاورزانی که در اطراف و داخل زمین‌های خود برای تامین صنایع چوب درخت می‌کارند، توصیه می‌شود از درختان صنوبر استفاده کنند تا بتوانیم با تامین نیاز اولیه نهاد‌های صنایع چوب جلوی قطع درختان جنگلی را بگیریم.

هدایت از طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
از منابع طبیعی خواهشمندیم برای پیشبرد اهداف درختکار ی خودشان نهال ها را در روستا ها توزیع کنند کدوم کشاورزی وقت می کنه به جهاد و منابع طبیعی مراجعه کنه؟؟!!