مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

۹۰ درصد نسخه نویسی در همدان تا پایان سال الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت:تا پایان سال ۹۰ درصد نسخه نویسی در مراکز درمانی و مطب‌ها به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکترسعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد : با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۰ درصد نسخه نویسی در مراکز درمانی و مطب‌ها به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

او گفت: دولت الکترونیک یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور بود که در این راستا پرونده سلامت الکترونیکی در دستور کار وزارت بهداشت و بیمه‌ها قرار گرفت که بیمه‌ها بخصوص بیمه سلامت در این باره از دانشگاه‌های علوم پزشکی سبقت گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد:  سال ۹۸ همزمان با سومین سال اجرای برنامه توسعه کشور باید هر شهروند ایرانی یک پرونده سلامت الکترونیک داشته باشد که به دلایل متعددی این امر محقق نشد.

فرجی بیان کرد: این استان تا پایان سال گذشته به علت همکاری نکردن پزشکان در نسخه نویسی الکترویکی به بهانه‌های مختلف، جزو چند استان آخر در این زمینه بود.

او گفت:  با توجه به رتبه نامناسب همدان در زمینه نسخه نویسی الکترنیکی فعالیت‌هایی برای بهبود این آمار صورت گرفت که هم اینک رتبه استان بهبود یافته و در نسخه نویسی جزو هفت استان اول بوده و در در نسخه پیچی استان همدان نیز رتبه چهاردهم کشور هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی فرد هنگام مراجعه به مراکز درمانی و مطب‌ها دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی ندارد بلکه منشی پزشک با وارد کردن کُدملی بیمار اطلاعات هویتی و بیمه و پرونده سلامت را در لیست مراجعین پزشک قرار می‌دهد

فرجی بیان کرد: پزشک پس از انطباق اطلاعات بیمار با مشخصات درج شده در سامانه و گرفتن شرح حال و معاینه بیمار می‌تواند بر حسب ضرورت برای بیمار آزمایش، تصویر برداری و یا دارو را در سامانه بصورت الکترونیکی در خواست نماید و کد پنج رقمی رهگیری را به بیمار تحویل دهد و فرد بیمه شده می‌تواند داروی تجویزی را با ارائه کد رهگیری و کد ملی خود از داروخانه یا درمراکز پاراکلینیک خدمت مورد نظر را دریافت نماید.

او یادآوری کرد با ارائه این کُد به هر مرکز طرف قرارداد با بیمه در هر نقطه از کشور می‌توان داروی تجویز شده یا آزمایش و تصویربرداری درخواستی پزشک را دریافت نماید.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.