رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: هیچ موردی از کرونای انگلیسی در استان سمنان شناسایی نشده و شواهد بالینی نیز از این بیماری پیدا نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره مراحل تزریق واکسن کرونا در استان سمنان گفت: تا امروز ۲ محموله واکسن کرونا به تعداد ۶۸۰ عدد واکسن وارد استان شده و در حال تزریق است.

دکتر دانایی با اشاره به اولویت تزریق واکسن به کادر درمان تاکید کرد: واکسن کرونا در فاز اول در شهر سمنان و در فاز دوم در سطح استان به کادر درمان با اولویت بخش ویژه کرونا(ICU ( و سپس بخش های داخلی کرونا و اورژانس در حال تزریق است و هیچ تفاوتی میان پزشک، پرستار و خدمه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به وضعیت دریافت کنندگان واکسن تصریح کرد: دریافت کنندگان واکسن به غیر از عوارض خفیف مانند درد محل تزریق واکسن هیچ عوارض جانبی جدی نداشته و در سلامت کامل به سر می برند.

او با بیان اینکه وضعیت استان در بحث کرونا در وضعیت متعادل به سر میبرد خاطر نشان کرد: در دو هفته گذشته وضعیت کرونای استان در بخش بستری با کاهش رو به رو بوده و تعداد بیماران سرپایی مقداری افزایش داشته است.

دکتر دانایی درباره شیوع ویروس کرونای انگلیسی بیان کرد: هیچ موردی از کرونای انگلیسی در استان سمنان شناسایی نشده و شواهد بالینی نیز از این بیماری مشاهده نشده اما با توجه به شیوع این ویروس در برخی نقاط کشور و احتمال شیوع آن در مناطق دیگر، مردم باید توجه و مراقبت بیشتری را نسبت به گذشته مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.