کاروان سلامت و گروه‌های بهداشتی به منظور ارائه بهتر خدمات بهداشتی به مناطق عشایری استان فارس اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل امور عشایر فارس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، برای پیشگیری از ابتلای عشایر فارس به بیماری کرونا و کم شدن تردد به شهر‌ها، اعزام کاروان سلامت و گروه‌های بهداشتی با همکاری اداره امور عشایر شهرستان‌ها برای غربالگری عشایری و آموزش به مناطق عشایری استان فارس آغاز شده است.

بهرامی با بیان اینکه جامعه عشایری از جمله جوامعی است که نیاز بیشتری به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند، افزود: گروه‌های بهداشتی متشکل از پزشک عمومی، داندانپزشک، ماما، بهیار، کارشناس بهداشت با همکاری مرکز بهداشت به مناطق عشایری اعزام شدند.

او ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای سطح برخورداری از بهداشت، درمان، بیمه‌ها و خدمات حمایتی در مناطق عشایری استان، گفت: غربالگری مستمر با هدف درمان به موقع بیماری‌ها از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: در ایام دهه فجر اقدامات موثری برای بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی از جمله ویزیت بیش از ۷۰۰ نفر توسط پزشک، ویزیت۲۰۰ نفر توسط ماما و معاینه دندان ۱۰۰ نفر انجام شده است.

بهرامی افزود: غربالگری شامل همه سنین به خصوص افراد بالای ۳۰ سال است، که افراد در زمینه‌های دیابت، تست کرونا، معاینه، واکسن کودکان، مادران باردار و فشارسنجی به طور مرتب در مناطق عشایری انجام و به طور همزمان اطلاعات سلامت عشایر در سامانه ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار