سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی خبرداد ؛

خودکفایی خراسان شمالی در تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده

رضا زاده گفت :خراسان شمالی در تولید ماسک و الکل به خودکفایی رسیده و ماسک‌های تولیدی استان استاندارد‌های بین المللی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رضازاده سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه با شیوع کرونا بسیاری از واحد‌های تولیدی با درخواست سازمان صمت با ایجاد تغییرات جدید در خط تولید برای تولید ماسک در استان اقدام کردند گفت: ماسک‌های تولید شده در استان از نوع سه لایه و مورد تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.


بیشتر بخوانید 


رضا زاده با اشاره به اینکه هم اکنون چهار واحد تولید ماسک صنعتی در استان وجود دارد گفت: این واحد‌ها ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک را در استان دارند.

او با بیان اینکه نیاز استان به ماسک روزانه ۱۴۰ هزار ماسک می‌باشد افزود: باتوجه به وضعیت زرد استان، میزان مصرف ماسک و اقلام بهداشتی دیگر کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید ماسک نیز در استان کمتر شده است.

رضا زاده گفت: هم اکنون ماسک تولید داخل استان خریداری نمی‌شود و ماسک‌های موجود در دارو خانه‌ها متعلق به سایر استان هاست که بعضی از ان‌ها از کیفیت خوبی هم برخوردار نیست.

او افزود: تولید کنندگان ماسک در استان هر عدد از این محصول را با قیمت ۹۰۰ تومان عرضه می‌کنند که واحد‌های تولیدی اعلام آمادگی کرده اند تا با قیمت کمتر، ماسک را به دارو خانه‌های استان عرضه کنند.

همچنین موفق رئیس کمیته اقتصادی تولید، توزیع و تامین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: در ابتدای سال در حوزه ماسک، محلول الکل و دستکش کاملا وارد کننده بودیم، اما با همکاری واحد‌های تولیدی، هم اکنون نه تنها نیاز استان بلکه نیاز سایر استان‌ها را نیز می‌توانیم تامین کنیم .

موفق با بیان اینکه تمام استان‌های کشور به سطح تولید مازاد ماسک و خود کفایی رسیده اند افزود: ما باید به فکر صادرات ماسک به کشور‌های دیگر باشیم.

او افزود:در سطح استان ۹۱ داروخانه وجود دارد که بخشی از آن‌ها رغبت دارند تا ماسک‌های خارج از استان را خریداری کنند؛ و این به دلیل قیمت کمتر ماسک های تولید شده سایر استان ها نسبت به تولیدات استان است.

در ادامه پسندیده کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با اشاره به اینکه کیفیت ماسک‌های استان مطابق با آیین نامه‌های بین المللی تولید می‌شود گفت: سازمان غذا و دارو، معاونت درمان و معاونت بهداشتی این ماسک هارا تایید می‌کند و ماسک‌های فاقد کیفیت نیز در استان وارد نخواهد شد.

رضا زاده با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی استان از کیفیت و استاندارد لازم برخورداست گفت:هیچ بهانه‌ای برای اینکه دارو خانه‌ها و مراکز درمانی ماسک داخل استان را خریداری نکنند وجود ندارد.

او در پایان با بیان اینکه در تولید الکل نیز در استان به خود کفایی رسیده ایم افزود: از ابتدای آغاز فعالیت کارخانه تولید الکل آساک ۳۵۰ هزار لیتر الکل در استان تولید شده و ۵۳۸ هزار لیتر اقلام بهداشتی دیگر مانند محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان تولید شده است.

او افزود:بر اساس تصمیمات اخذ شده، دارو خانه‌ها، واحد‌های توزیع تجهیزات پزشکی و تعدادی از سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مجاز به توزیع ماسک هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.