بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۲۸ بهمن ماه) بازار سرمایه با افزایش عرضه و منفی در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ بهمن ماه

بازار امروز هم همانند دو روز معاملاتی قبل با افزایش عرضه و فشار فروش آغاز بکار و شاهد افت قیمت حداکثری در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز بخصوص در نماد‌های گروه بانکی هستیم.

برکت با قدرت به صف خرید نشست.

نماد خوش معامله گروه پالایشی، شبندر در محدوده مثبت بیش از ۲ درصد دنبال می‌شود و در قیمت ۲۶۰۵ تومان در حال داد و ستد است. شپنا در قیمت ۱۳۲۰ تومان داد وستد می‌شود. شتران در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

افزایش عرضه و قدرت نمایی فروشندگان در نماد‌های گروه بانکی تمام نماد‌های این گروه را در محدوده منفی ۲ درصد قرار داده است، بطوری که شاهد شکل گیری صف فروش بیش از ۱۴۲ میلیون سهمی بروی نماد وبملت در قیمت ۴۰۷ تومان هستیم. #وبصادر در قیمت ۲۶۶ تومان با صف فروش مواجه است.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد مبارکه در قیمت ۱۲۴۲ تومان دنبال می‌شود و افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد. فملی در قیمت ۱۲۳۷ تومان با افزایش عرضه در محدوده منفی قرار گرفت و این در حالی است که شاهد آغازی مثبت در این نماد بودیم.

در گروه دارویی‌ها جو معاملات مثبت و پر تقاضا در اکثریت نماد‌ها دنبال می‌شود. برکت با بیشترین توجهات همراه است و سهم در سقف قیمت روزانه دنبال می‌شود. دیران رشد ۲ درصدی دارد و در قیمت ۲۶۴۷ تومان داد و ستد می‌شود. ددام رشد حداکثری و صف خرید دارد.

شبندر بر خلاف سایر گروه پالایشی متعادل معامله می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۵۶۰واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، شبندر، فملی، خساپا، فولاد، شپنا و غزر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، گدنا، شاروم، وسپهر، حریل، #چخزر و فزرین در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۲۵۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۱۶۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۹۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، کلوند و شستا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بیش از ۳۹۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید کزغال، وسپهر و غگیلا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۰۰میلیارد تومان (۷۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۲۱۵میلیارد تومان (۲۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۱.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «ماشین آلات و تجهیزات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۹۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۲۱۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۲درصد از پنج هزار و ۴۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۶۳۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۳۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار