اولین خانه‌ی خلاق کشور به منظور توسعه تولیدات صنایع دستی تا یک ماه آینده در کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید حسینی راهبر خانه‌ی خلاق کرمانشاه با بیان اینکه اولین خانه‌ی خلاق کشور در حمام حاج شهباز خان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد، گفت : شناسایی مشکلات پیش روی حوزه صنایع دستی، حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه گذاری‌های نوپا از جمله مزایای راه اندازی این خانه خلاق است.

او گفت : خانه‌ی خلاق کرمانشاه طرحی بین المللی است که به ارتقا کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و به روزرسانی آن در مناطق در حال توسعه کمک می‌کند.

او افزود: در این خانه‌ی خلاق با توجه به فضای فیزیکی برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم در نظر گرفته شده است.

راهبر خانه خلاق کرمانشاه با اشاره به اینکه این کارگاه‌های آموزشی ظرفیت پذیرش ۲۰ شرکت کننده و علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید را خواهند داشت، افزود: با توجه به گستردگی موضوعی رسته‌های هنری و صنایع خلاق، تعداد ۲۰ استارت آپ فعال در زمینه‌ی کسب و کار‌های کوچک، کارآفرینی، فروش و گردشگری در این خانه فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: اساس نامه و تفاهمنامه‌ی سه جانبه بین خانه خلاق و دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری، اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تدوین شده و منابع سالیانه خانه خلاق کرمانشاه نیز از محل اعتبارات استانی توسعه طرح‌های اشتغال زای استان اختصاص یافته است.

او گفت: برنامه ریزی شده در این خانه خلاق از هنرمندان فاخر استان کرمانشاه و سایر استان‌ها که دارنده‌ی نشان‌های ملی هستند، برای آموزش و تلفیق آثار آن‌ها با تولیدات بومی استان کرمانشاه جهت تقویت و احیاء رشته‌های فراموش شده صنایع دستی بهره گرفته شود.

 راهبر خانه‌ی خلاق کرمانشاه گفت: با اجرای کریدور گردشگری بین استان‌های کرمانشاه و کردستان چندین خانه‌ی خلاق در این مسیر ایجاد خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.