مدیر امور توزیع برق ناحیه ۲ زاهدان گفت: ۱۱ دستگاه ماینر ارز دیجیتال غیرمجاز(بیت کوین) و ۲۰ عدد کیت معیوب ماینر از یک مرکز مسکونی این شهرستان کشف و ضبط شد.

سعید مهرآمیز مدیر امور توزیع برق ناحیه ۲ زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با رصد و تلاش همکاران حوزه مشترکین برق ناحیه ۲ و پلیس برق استان از وجود تعدادی ماینر در یک باب منزل مسکونی در مرکز شهر با خبر شدیم.

او  ادامه داد: همکاران این امور پس از اخذ مجوزهای لازم و تکمیل تحقیقات، در بازرسی از این مکان تعداد ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز را که به صورت غیرقانونی به شبکه برق خانگی متصل شده بود، کشف و ضبط کردند.

مدیر امور توزیع برق ناحیه ۲ زاهدان بیان کرد: استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد و متاسفانه بسیاری از سود جویان به استخراج ارز دیجیتال با تعرفه برق یارانه ای اقدام می‌کنند.

مهرآمیز تصریح کرد: تولید کنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از اداره‌ و سازمان‌های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی نیز برخوردار شوند.

 ۲۰۰ دستگاه ماینر از ۱۰ مرکز استخراج بیت کوین غیرمجاز در سومین مانور سراسری و پنجمین مانور استانی اصلاح شبکه توزیع نیروی برق در این استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار