تولید Mate X۲ تحت تاثیر چالش‌های هوآوی و آمریکا

چالش های هوآوی و آمریکا باعث شد که این شرکت تصمیمات جدیدی را برای فعالیت بدون تحریم خود اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است گوشی بعدی تاشو هوآوی، Mate X۲، در تاریخ ۲۲ فوریه رونمایی شود. برخلاف Mate X و Mate Xs، گزارش می‌شود که تاشو جدید از داخل بسته می‌شود.

همانطور که انتظار می‌رفت، صفحه نمایش توسط Samsung Display ساخته نخواهد شد. هوآوی و سامسونگ توافق کردند که چه کسی پنل‌های تاشوهواوی را عرضه کند. البته مشکلی که سامسونگ و هوآوی برای انجام کار با آن روبرو شدند ممکن است به تلاش بی پایان وزارت بازرگانی ایالات متحده برای بیرون راندن تجارت هواوی از این کشور مرتبط باشد.

شرکت قطعه سازی BOE تامین کننده صفحه نمایش تاشو Mate X۲

فکر می‌کنید چرا هوآوی، سامسونگ دیسپلی را کنار گذاشته و برای تهیه صفحه نمایش‌های تاشو Mate X۲ به BOE روی آورده است؟ ساده است، هوآوی نمی‌خواست به شرایطی برسد که ایالات متحده به یک دلیل دیگر بتواند دسترسی هوآوی به سامسونگ را از بین ببرد.

نکته اصلی این است که فقط فکر مجازات شدن هواوی توسط ایالات متحده، دوباره این شرکت را مجبور به ایجاد تغییر در زنجیره تأمین خود کرد. البته هوآوی امیدوار است که دولت جدید بایدن تاکتیکی متفاوت از آنچه در دولت قبلی گرفته شد را با این شرکت اتخاذ کند. هر چند که حداقل تاکنون، به نظر نمی‌رسد که این احتمال وجود داشته باشد.

تولید Mate X۲ تحت تاثیر چالش‌های هواوی و آمریکا

گوشی Huawei Mate X۲ با اندروید ۱۱ و EMUI ۱۱، مانند یک کتاب باز و بسته می‌شود. وقتی باز است، یک صفحه نمایش ۸.۰۳ اینچی را ارائه می‌دهد. این گوشی در سه پیکربندی متفاوت عرضه می‌شود.

  • ۸GB RAM / ۱۲۸ GB Storage
  • ۱۲GB RAM / ۲۵۶ GB Storage
  • ۱۶GB RAM / ۵۱۲ GB Storage

این تاشو باید به پشتیبانی از G۵ مجهز شده باشد و دارای یک باتری عظیم ۶۰۰۰ میلی آمپری (با شارژر ۶۵ وات) باشد.

Mate X۲ از یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با زاویه فوق العاده عریض و یک دوربین Telephoto ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بهره می‌برد. دوربین سلفی آن هم ۱۶ مگاپیکسلی یا ۳۲ مگاپیکسلی است.

در ابتدا، صحبت از این بود که این گوشی به یک چیپست ۵ نانومتری Kirin ۹۰۰۰ مجهز شود. اما از اواسط سپتامبر گذشته، هوآوی از دریافت هرگونه چیپست ساخته شده توسط یک ریخته گری جهانی با استفاده از فناوری آمریکایی منع شد.

در حال حاضر، قیمت گران تاشوها، تقاضا برای چنین تلفن‌هایی را محدود کرده است. البته به محض پایین آمدن قیمت، باید شاهد تقاضای بیشتری برای آن‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید:

هوآوی تاریخ عرضه گوشی Mate X2 را اعلام کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.