مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: از امروز مرز ماهیرود و ملیجک به عنوان مرز جایگزین دوغارون در نظر گرفته شدند.

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اطفای حریق در مرز اسلام قلعه به صورت کامل به اتمام رسیده و لکه گیری هم در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: چندی پیش درباره آخرین وضعیت مرز اسلام قلعه یا دوغارون با طرف افغانستانی جلسه‌ای برگزار کردیم. در این جلسه تمامی جوانب و اقدامات لازم در این خصوص بررسی شد.

او ادامه داد: تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازنگشته مرز باید بسته باشد و طرف افغان هم اعلام کرده حداقل باید ۴۸ ساعت مرز بسته باشد تا موقعیت را بررسی کند ولی با توجه به ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده احتمالا تا دو هفته آینده این مرز بسته خواهد بود.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار کرد: ما همچنان منتظر اعلام وضعیت از طرف افغان هستیم تا شرایط را به ما اعلام کند، اما در جلسه‌ای که با فرمانداری و دستگاه‌های مرزی برگزار شد اعلام شد که برخی از کامیون‌ها که در آن روز بدون تشریفات از مرز خارج شده‌اند باید هرچه سریع‌تر باز گردند و دستور برای بازگرداندن آنها و بررسی تعداد آن‌ها صادر شده است.


بیشتر بخوانید


هدایتی بیان کرد: یک سری از خودروها هم از کشور دیگری برای صادرات وارد شده بودند که به آنها هم اعلام شده باید از مرز به مبدا بازگردند تا تصمیم گیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری توضیح داد: هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون در مرز هرات متوقف است و باید هرچه سریع‌تر در مورد تعیین تکلیف و وضعیت آنها تصمیم گیری شود.

او با بیان اینکه ۲ مرز جایگزین برای کامیون‌هایی که از این مرز باید عبور می‌کردند تعیین کرده‌ایم، گفت: یک مرز ماهیرود در خراسان جنوبی و دیگری مرز ملیجک است که از امروز کامیون‌ها می‌توانند از این مرز به جای مرز دوغارون استفاده کنند.

هدایتی توضیح داد: استفاده از این دو مرز در راستای جلوگیری از متوقف نشدن مباحث تجاری است و البته کامیون‌هایی که پروانه خروج آنها مرز دوغارون ثبت شده باید نسبت به اصلاح آن برای جلوگیری از مشکلات تشریفات اقدام کنند تا برای خروج و یا ورود کالا مشکلی ایجاد نشود.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بیان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته بر اساس اطلاعات سازمان آتش‌نشانی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون و تریلی در این حادثه آسیب جدی دیدند اما در مورد تعداد فوتی‌ها هنوز آمار دقیق وجود ندارد و تا کنون هم آمار و اطلاعات دقیقی مبنی بر فوت ایرانیان در این حادثه اعلام نشده است.

۵۰ تا ۷۰ دستگاه کامیون ایرانی دچار خسارت شدند

هدایتی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۷۰ دستگاه کامیون ایرانی در این حادثه دچار خسارت شده باشند و حدود ۵۰ میلیون دلار هم خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد:  بررسی چرایی حادثه به حدود یک ماه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار