محمد مهدی پیشقدم مدیرکل پست منطقه جنوب تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیتها و اقدامات منطقه پستی جنوب تهران در دوران کرونا اظهار کرد: استان تهران ۶ منطقه پستی دارد و منطقه پستی جنوب وسعت ۶۰۹۲ کیلومتر مربع و با مرکزیت شهرری و شهرستانهای تابعه مانند: حسن آباد قم، پیشوا، ورامین، قرچک، پاکدشت، اسلامشهر بهارستان، رباط کریم و پرند بزرگترین منطقه پستی تهران محسوب میشود که از نظر وسعت از استان البرز هم بزرگتر است.
مدیرکل پست منطقه جنوب تهران افزود: افزایش نرخ زمین و مسکن در شهر تهران باعث افزایش ساخت و سازها در شهرستانهای تابعه و محدودههای جنوبی تهران شده و همین امر باعث افزایش جمعیت این مناطق و تراکم جمعیتی آن شده است که برخی از شهرستانهای تابعه از قبیل بهارستان و شهر جدید پرند جزء پرتراکمترین شهرستانهای کشور محسوب میشوند.
او ادامه داد: به دلیل همین افزایش، شرکتها و سازمانهای خدمترسانی منطقه باید در راستای تکمیل و افزایش زیرساختهای خود اقدام لازم را در جهت تسریع فرآیندهای شهروندان انجام دهند. ما در منطقه پستی جنوب تهران بر اساس سیاستهای شرکت گام برداشته و موضوعات آن در دست بررسی و اقدام است.
پیشقدم بیان کرد: تغییر رویکرد شرکت ملی پست بر اساس نیاز جامعه و کسب و کارها از نامه و پاکت به بسته و امانت اتفاق افتاده و طبق سیاستهای ابلاغی مدیرعامل شرکت ملی پست و هیئت مدیره، بر همین اساس ریلگذاری لازم در جهت تجهیز زیرساختهای مورد نیاز، استفاده مناسب از بخش خصوصی است که از آن به عنوان طرح ستاپ نامبرده میشود.
مدیرکل پست منطقه جنوب تهران ادامه داد: سکوی تجارت الکترونیک پست؛ طرح ستاپ در شرایط کنونی جامعه که کسب و کارهای اینترنتی و خانگی گسترش بسیار زیادی داشتهاند به رونق اینگونه کسب و کارهای خانگی، محلی، روستایی و کسب و کارهایی از این دست کمک شایانی کرده تا فروش از طریق سایت و شبکههای مجازی اتفاق افتد.
پیشقدم بیان کرد: زمانی که مشتری اقدام به خرید اجناس میکند، اولین کاری که افراد باید انجام دهند پرداخت هزینه کالا و درنتیجه ارسال کالا توسط فروشنده است، که به علت عدم اطمینان کامل خریدار از دریافت کالا هر ۲۰ مشتری که حتی جنس مورد نظر را پسندیدهاند، حداقل ۱۵ نفر به جهت پرداخت آنلاین از خرید انصراف داده و از سایت و یا پیج فروشنده خارج میشوند.
او ادامه داد: در صورتی که اگر فروشنده امکان فروش آفلاین یعنی ارسال و دریافت هزینه کالا در محل برای مشتری را مهیا کند، از هر ۲۰ نفر مشتری، همه را جذب کرده و فروش حداقل ۳ یا ۴ برابری را تجربه خواهد کرد؛ که این زیرساخت فروش آفلاین است.
مدیرکل پست منطقه جنوب تهران در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دریافت هزینه کالا و ارسال آن در محل، در شرکت ملی پست فراهم شده است و طی مدت زمان دو تا ۱۰ روز کاری هزینه کالا و جنس به حساب فروشنده واریز میشود و این موضوع برای کسانی که دارای اینگونه کسب و کارها هستند میتواند باعث رونق و فعالیت آنها شود.
او با بیان اینکه شرکت ملی پست یک شرکت صد درصد دولتی و خدماتی است گفت: هزینههای ارسال مرسولهها با توجه به تورم موجود در جامعه جز کمترین هزینه در ارسال است، که این موضوع نیز فرصت خوبی را برای کسب و کارهای ایجاد کرده.
پیشقدم بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، از ابتدای اسفند ماه اغلب کسب و کارها، شرکتها و سازمانها تعطیل، نیمه تعطیل و یا با حداقل کارکنان نسبت به فعالیت خود اقدام کردهاند و این روند در حال حاضر همچنان ادامه دارد، البته این در حالی است که شرکت ملی پست جهت افزایش ترافیک، بسته و امانت و وظیفه ذاتی خود که خدمت رسانی به هموطنان است، با کلیه امکانات، تجهیزات و با حضور کامل نیروی انسانی فعالیت دارند و در برخی از مواقع نیز مجبور به استفاده از بخش خصوصی در راستای ارائه خدمت مطلوب به آحاد مردم شده است.
پیشقدم با اشاره به برخی از اقدامات اخیر شرکت ملی پست گفت: تقویت شبکه ناوگان حمل و نقل و استفاده منظم و با برنامه از خطوط ریلی و برنامه مدون جهت استفاده از بخش خصوصی در توزیع بسته و امانت و همچنین عقد تفاهمنامههای متعدد با سازمانها و ادارات به جهت برون سپاری خدمات و به حداقل رساندن مراجعات مردم و ارائه خدمت توسط شبکه پستی از جمله اقداماتی است که توسط مدیرعامل در این دوره صورت گرفته است.
مدیر کل پست منطقه جنوب تهران با اشاره به اقدامات و برنامههای پیش روی منطقه پستی جنوب تهران گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود شهرکهای صنعتی و روستاهای متعدد، میتوان تقویت ناوگان توزیع بسته و امانت و عقد قراردادهای اینترنتی و ایجاد نمایندگی با توجه به نوع کسب و کارها در این محدوده را از جمله اقدامات و برنامههای مهم نام برد.
او ادامه داد: به جهت ایجاد نمایندگی، به عنوان مثال در شهرکهای صنعتی و روستاهایی که دارای کسب و کارهای خانگی هستند، با ارائه یک درخواست به این منطقه پستی و طی مراحل قانونی آن در کمترین زمان ممکن اتفاق میافتد.
بیشتر بخوانید
مدیر کل پست منطقه جنوب تهران بیان کرد: بحث کیفیت در ارائه خدمات توسط شرکت ملی پست به صورت کامل مورد توجه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره است، به طوری که عملکرد کلیه مناطق و استانها بر اساس شاخصهای bsc که دربرگیرنده کلیه شاخصهای عملکردی است، به صورت مستمر در دورههای ۳ و ۶ ماهه مورد ارزیابی قرار گرفته و کسب رتبه هر استان یا منطقه به طور مستقیم در دریافتیهای آن تأثیر دارد.
او ادامه داد: همچنین سامانه pfp موزعین یا همان نامه رسانهای پست که به طور مستقیم پرداختی آنها بر اساس میزان عملکرد آنان هست نیز در حال انجام کار است، یعنی اگر نامه رسان تعداد مرسولات برگشتی کمتری و درصد توزیع موفق تری داشته باشد دریافتی آن نسبت به دیگر موزعین بالاتر خواهد بود.
پیشقدم افزود: به کلیه کسانی که از خدمات پستی استفاده میکنند این اطمینان را میدهیم که ما خدمتگزاران جامعه هستیم و تمام سعی و تلاش ما در جهت ارائه خدمت مطلوب و با کیفیت به هموطنان است.
گفتنی است؛ روزانه تعدادی از مراجعه کنندگان به دلیل دریافت و یا اصلاح کدپستی به دفاتر و باجههای پست مراجعه میکنند که با امکاناتی که در سایت پست قرار داده شده، به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پست نسبت به دریافت خدمت خود اقدام کنند.
گفتوگو از میثم نامنی
انتهای پیام/
دانشگاه می تونه فرم هارو پست کنه یا به صورت ایمیل بفرسته و دانشجو پرینت بگیره و بعد امضا با پست برای دانشگاه بفرسته
متاسفانه بخاطر یک فرم افزایش سنوات باید 1000 کیلومتر مسیر طی کنیم به اضافه هزینه