سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: افزایش اعتماد عمومی و ارائه خدمات شایسته به مردم از اهداف مهم ماموریتهای نیروی انتظامی است و مردم میتوانند با تماس تلفنی با این سامانه و یا با مراجعه حضوری، پیامهای خود را در قالب انتقاد، پیشنهاد و تقدیر ارائه و پلیس را در تامین امنیت پایدار همراهی کنند.
او سامانه ۱۹۷ را پل ارتباطی ویژه بین پلیس و مردم دانست و افزود: از ابتدای سال تا کنون هم استانیهای ایلامی ۱۵ هزار و ۳۴۹ تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار و انتقادات، پیشنهادات و تقدیرهای خود را از عملکرد پلیس ارائه کرده اند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لغو برنامههای حضوری و چهره به چهر با مردم خوب استان ایلام در این مدت، ادامه داد: از تعداد تماسهای برقرار شده با سامانه ۱۹۷، ۷ هزار و ۳۵۴ تماس قابل رسیدگی، ۲ هزار و ۷۰۸ تماس موارد غیر قابل بهره برداری و ۵ هزار و ۲۸۷ تماس توسط کارشناسان پلیس، مشاوره و راهنمایی شدند.
وی اضافه کرد: از میزان تماسهای قابل بهره برداری، ۵۳ درصد تقدیر از عملکرد پلیس، ۴۷ درصد پیشنهاد و درخواست بوده و تماسهایی که با موضوع شکایت از کارکنان و سازمان نیروی انتظامی مطرح شده یک درصد را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ القاصی عنوان کرد: انتقادات و شکایات مردمی از عملکرد پلیس استان با کاهش ۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبه رو بوده و این نشان از عملکرد خوب کارکنان پلیس را دارد و برگ زرینی در کارنامه انتظامی استان ایلام است.
او با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ گامی موثر در راستای کیفی سازی عملکرد پلیس است، بیان کرد: با بهره برداری از تماسهای مردمی (انتقادات، پیشنهادات) میتوان در راستای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی که همان ایجاد نظم و امنیت پایدار در جامعه است، گام مهم و موثری برداشت.
فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: یکی از سرمایههای مهم هر جامعه، مشارکت آگاهانه مردم است و پلیس نیز در برقراری و حفظ امنیت مطلوب نیاز به این سرمایه اجتماعی دارد و از هم استانیهای عزیز خواستاریم با ارائه پیشنهادات خود بر ارتقاء امنیت در سطح جامع تأثیر گذار باشد.
انتهای پیام/ د