رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باید از طریق مهارت آموزی و توانمندسازی، از هدر رفت سرمایه‌های انسانی خود جلوگیری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آیین افتتاح مرکز آموزش‌های مهارتی الکترونیکی و غیرحضوری و دپارتمان آموزش فناوری‌های نوین مرکز مهارت‌های پیشرفته محمدیه شهرستان البرز با بیان اینکه پیشرفت هر کشوری مرهون انسان‌های توانمند و خلاق است، خاطرنشان کرد: باید از طریق مهارت آموزی و توانمندسازی، از هدر رفت سرمایه‌های انسانی خود جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه با خیل فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی روبرو هستیم که این قشر با دستیابی به مهارت می‌توانند برای خود فرصت‌های شغلی خلق کنند، افزود: دانش و علم باید به افراد قدرت توانایی و اثرگذاری در جامعه را بدهد که این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران آموزش در کشور قرار بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت باید وزن مناسب خود را در جامعه به دست بیاورد، گفت: قبل آنکه به مهارت دانشجو و دانش آموز بپردازیم باید اساتید و معلمان هر کدام یک مهارت بیاموزند تا از نگاه صرف علمی تئوری خارج شوریم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راه آماده است تا همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش قرار دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه کسب آموزش‌های مهارتی برای ارتقای شغلی و حفظ موقعیت شغلی اجتناب ناپذیر است، گفت: در دنیای امروز اگر هر کس بخواهد به داشته‌های قبلی خود برای حفظ و ارتقای موقعیت شغلی خود تکیه کند سخت در اشتباه است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا‌های آموزشی و ارایه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز جامعه است، اظهار داشت: با استفاده از شبکه مجازی می‌توان بسیاری از آموزش‌های مهارتی را حتی به شکل از راه دور دریافت کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: متأسفانه سهم ما در بهره وری قابل دفاع نیست، چون از اصل آموزش و مهارت نیروی کار غافل بوده ایم و باید این رویکرد را تغییر دهیم.

هاشمی اظهار داشت: این ظرفیت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شده که علاوه بر دوره‌های حضوری به شکل غیرحضوری نیز به اقشار مختلف و جویای مهارت جامعه آموزش دهد و افراد باید از این ظرفیت استفاده کنند.

در این مراسم به شکل ویدیو کنفرانس از سه مرکز جوار آموزشی شامل مرکز جوار دانشگاهی غزالی و مراکز جوار صنعتی شرکت‌های یونیلور و ایمرگاز بهره برداری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.