رئیس مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت:مرکز مدیریت توسعه صنعت نفت از سال ۹۴ با دستور وزیر نفت و با هدف شناسایی و تربیت مستمر نسل نو مدیران نفتی شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اعطای گواهی تایید صلاحیت حرفه‌ای استعداد‌های شناسایی شده صنعت نفت، صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.

علی بیاتی مدیر مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت در این مراسم گفت: به ۲۸ نفر برای مدیریت‌های تخصصی و ۱۶ نفر برای مدیریت‌های عمومی و کمیسیون‌های مناقصات، گواهی تایید صلاحیت اعطا شده و امروز به ۲۲ نفر گواهی اعطا می‌شود.

او افزود: مرکز مدیریت توسعه صنعت نفت از سال ۹۴ با دستور وزیر نفت و با هدف شناسایی و تربیت مستمر نسل نو مدیران نفتی شروع به کار کرد.

بیاتی ادامه داد: در این مرکز افراد بر اساس هرم شایستگی مدیریت پروژه‌ها مشخص می‌شوند که در پایین‌ترین سطح، پروژه‌هایی با ۳۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پیچیدگی زیاد و در پایین‌ترین سطح نیز پروژه‌هایی با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پیچیدگی کم قرار دارند.

او بیان کرد: بخش زیادی از مشکلات ایجاد شده در قرارداد‌های نفتی به دلیل تسلط نداشتن اعضای کمیسیون‌های مناقصات است که به همین دلیل گروه ویژه‌ای را هم با دستور وزیر نفت برای حل این مشکلات و برنامه ریزی دقیق‌تر ایجاد کردیم.

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت ادامه داد: برای این کار طی یک سال برای دو هزار و ۲۲۸ نفر فرآیند آموزش را انجام دادیم که در نهایت ۳ نفر موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای سطح یک شدند.

او گفت: هزار و یک نفر تاکنون متقاضی مدیریت طرح و پروژه هستند و در کل می‌توان گفت در اکثر حرفه‌های صنعت نفت، گواهی نامه طراحی شده است.

بیاتی در پایان اظهار کرد: حدود ۴۱ هزار نفر علاوه بر طرح صلاحیت حرفه‌ای از طریق طرح‌های دیگر و توسط مرکز توسعه مدیریت وارد صنعت نفت شدند که تنها ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در فرآیند آموزش و توسعه مشارکت داشتند. نقش مدیران با تجربه نیز در این کار بسیار موثر بوده است و بدون کمک آن‌ها نمی‌شد این حجم از کار را انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار