نشست غیرحضوری آسیب شناسی حوزه‌های قضایی آق قلا و داشلی برون با حضور مسئولان قضایی گلستان و قضات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری در جلسه امروز بر کیفیت آرای صادر شده در محاکم تاکید کرد و گفت: هیئتی از قضات برجسته استان برای بررسی آرای نقض شده در محاکم تجدیدنظر تشکیل شده است.

هادی هاشمیان افزود: این هیئت نتیجه آسیب شناسی‌های خود را در اختیار قضات محاکم بدوی قرار می‌دهد تا آرای صادر شده در محاکم استان بهبود یابد.

او تاکید کرد: بهبود کیفیت آرا علاوه بر کمک به احقاق حق از تحمیل هزینه به مردم و طولانی شدن رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.

هادی هاشمیان بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانون برای صدور آرای جایگزین حبس هم تاکید کرد و گفت: مجازات زندان برای مجرمان خطرناک و مزاحمان جان و مال و نوامیس مردم است و باید حساب افرادی که ناخواسته و به علت شرایط اقتصادی گرفتار شده اند از این مجرمان جدا کرد.

هاشمیان افزود: سرکشی قضات از زندان و خانواده زندانیان می‌تواند در تغییر رویکرد آنان از نگاه حبس گرایی اثرگذار باشد.

این مقام ارشد قضایی استان بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف هم تاکید کرد و گفت: حل و فصل خصومت بین مردم، جلوگیری از شکاف در جامعه و کاهش ورودی زندان از مزیت‌های میانجیگری شورای حل اختلاف در پرونده هاست.

افزایش ابلاغ اینترنتی اوراق قضایی به منظور جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری مردم به محاکم، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن تا آخر سال، غربالگری مددجویان و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی پارکینگ‌ها، استفاده از حکمین قرآنی برای میانجیگری در دعاوی خانوادگی از موارد طرح شده معاونان رئیس کل دادگستری در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار