رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: ساخت پیست اتومبیلرانی با هدف تخلیه هیجانات جوانان و کاهش حوادث در این استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرهنگ علی نام‌درست رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان  گفت: حرکات مخاطره‌آمیز، مرگ و میر و خسارات ناشی از رانندگی در سطح معابر شهری زاهدان توسط عده‌ای از رانندگان قانون‌گریز بویژه جوانان از جمله چالش‌های مهم و تاثیرگذار بر سلامت شهروندان است.

او با بیان اینکه که معمولا قشر جوان مبادرت به انجام حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز در سطح معابر می‌کنند افزود: این مهم علاوهبر به خطرانداختن جان و مال راننده و سرنشینان باعث خسارات جانی و مالی به سایر کاربران ترافیک می‌شود.

رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سن جوانی دوران شکل‌گیری بسیاری از عادات و رفتار‌های اجتماعی بوده بیان کرد: تجزیه و تحلیل تصادفات حادث شده حاکی از این است که درصد زیادی از این تخلفات حادثه‌ساز توسط افراد زیر ۳۰ سال به وجود می‌آید.

او با بیان اینکه نظارت والدین و رفتار‌های فرزندانشان به جز منزل سطح جامعه را نیز می‌طلبد تا شاهد حوادث تلخ ترافیکی نباشیم تصریح کرد: اگر صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی و یا به تعبیر دیگر یک دانشگاه ملی نتیجه حوادث تلخ ترافیکی را با نظر یک کارشناس زبده تصادفات به سمع و نظر بینندگان و شنوندگان برساند در نتیجه منجر به بروز عکس‌العمل‌های مناسب نسبت به جلوگیری از حوادث قبل از وقوع توسط کاربران خواهیم بود.

سرهنگ نام‌درست تصریح کرد: رشد وسایل نقلیه موتوری، افزایش حجم ترافیک در سطح معابر، عدم رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران ترافیک و پایین بودن ایمنی معابر و خودرو‌ها نیاز به آموزش جدی قوانین به افراد جامعه را دارد چراکه آموزش اگر در چرخه ترافیک مغفول بماند باید در آینده منتظر افزایش وقوع حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.

او با تاکید بر اینکه یک راننده باید قانونمند و رانندگی تدافعی داشته باشد تا بتواند وسیله نقلیه را قبل از وقوع تصادف کنترل کند اظهارداشت: بنابراین رانندگی امن مستلزم رعایت قوانین و اتخاذ سرعت مطمئنه است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی معابر توسط این رانندگان باید در دستور کار باشد.

رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت مقرر هم برابر تابلو‌های منصوبه در سطح معابر و آنچه در زمان اخذ گواهینامه متقاضیان توسط مدرسان آیین‌نامه مورد آموزش قرار می‌گیرند باید در زمان رانندگی اجرا شود گفت: در معابر شهری تردد سایر کاربران ترافیک، عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسیکلت‌سواران متصور بوده و افزایش وقوع و شدت تصادف را به دنبال دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
واقعا برای کلانشهری مثل زاهدان لازمه ...
آخرین اخبار