رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: موارد متعددی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی در کشور گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت اعمال محدودیت‌های تردد در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی تاکید و از مردم خواست در شرایط کنونی از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری نمایند.

او افزود: متاسفانه وقوع چند اتفاق بطور همزمان، سطح هشدار و نگرانی‌ها را از شیوع خیز جدید بیماری کرونا افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اظهار داشت: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی حتی در دسته دوم یعنی افرادی که مسافرت به خارج از کشور نداشته اند در حال چرخش است.

او ادامه داد: افزایش شیوع بیماری کرونا در برخی نقاط کشور بویژه استان خوزستان، نگرانی‌ها را در سایر نقاط از جمله چهارمحال و بختیاری که مراودات انسانی زیادی به این استان دارد افزایش داده است.

شیرانی گفت: مراودات و همجواری شهرستان لردگان با استان خوزستان موجب شد تا این شهرستان پس از مدت‌ها با افزایش موارد ابتلا، از وضعیت آبی وارد وضعیت زرد شود.

او افزود: ویروس جهش یافته کرونا بیشتر جوان تر‌ها و میانسالان را گرفتار و موجب بروز علائم بالینی شدید در مبتلایان می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: توصیه‌هایی که در فروردین و اردیبهشت ماه و اوایل شیوع بیماری کرونا در استان به مردم داشتیم مجددا تکرار و نسبت به خطرات جدی برگزاری محافل و دورهمی‌ها و انجام مسافرت‌های غیر ضروری هشدار داده می‌شود.

او در ادامه از مردم خواست: از مسافرت در این شرایط خودداری و در صورت ضرورت، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با تعداد کمتری مسافرت نمایند.

شیرانی همچنین متذکر شد: افرادی که به واسطه تحصیل یا اشتغال در جایی خارج از محل سکونت خود هستند، در بازگشت به منزل اصول خود قرنطینگی را تا چندین روز رعایت نمایند.

او افزود: مسئولین مواظب تردد در مرز‌های ورودی باشند و ورود و خروج خودرو‌های شخصی با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداران و همکاران مراکز بهداشتی و درمانی باید بیشتر کنترل شود.

شیرانی همچنین از خانواده‌ها خواست: از پذیرش مهمان از خارج استان پرهیز نمایند چرا که مسافرت در این روز‌ها خطر آفرین است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار