مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل قتل مسلحانه مرد سراوانی پس از ۳ سال فرار

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل قتل مسلحانه مرد ۴۰ ساله سراوانی پس از ۳ سال فرار خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: در مرداد ماه سال ۹۶ و در پی قتل مسلحانه مردی ۴۰ ساله در یکی از محلات شهرستان سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با برسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که یکی از هم محلیان این مرد، به دلیل اختلافات طایفه ای، با شلیک سلاح کلاش او را به قتل رسانده و سپس از طریق مرز‌های شرقی، به کشور همسایه گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که درصدد دستگیری، این قاتل فراری بودند چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان دریافت و شناسایی محل اختفاء و دستگیری او را دستور کار خود قرار دادند.

سردار طاهری بیان داشت: سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان سراوان شناسایی و متهم صبح روز گذشته طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۳ سال فرار دستگیر شد.

او  با اشاره به اعتراف متهم ۴۳ ساله به این جنایت خاطر نشان کرد: قاتل پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سارق تلفن همراه در زاهدان به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان سارق به عنف تلفن همراه در زاهدان دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف تلفن همراه در محلات حاشیه‌ای شهر زاهدان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

او  افزود: با بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد فردی ناشناس با یک دستگاه موتورسیکلت با پلاکی مخدوش در ساعات پایانی شب درمعابر خلوت و حاشیه‌ای شهر زاهدان جلوی شهروندان را گرفته و با تهدید چاقو اقدام به سرقت تلفن همراه و وجوه نقد همراه آن‌ها می‌کند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: مأموران با دریافت مشخصات کلی از سارق پس از چند روز کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی نهایتا عامل این سرقت‌ها را در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های فنی پلیس به ۸ فقره سرقت به عنف تلفن همراه شهروندان در معابر شهر زاهدان اعتراف کرد.

او  با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست تا از تردد در معابر خلوت و حاشیه‌ای شهر در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی در محدوده خیابان امام خمینی (ره) شهر چابهار، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار هتلی بود مشکوک شدند.

او افزود: متهم ۳۲ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید

توقیف تانکر با ۲۰ هزار لیترسوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری"فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۱ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور"خاش-سراوان" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲۰ هزارلیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.
فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به دستگیری ۲ متخلف و معرفی آن‌ها به پلیس آگاهی، برعزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در"ایست و بازرسی شهید یداللهی"

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید یداللهی شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی  اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با اشراف اطلاعاتی در ایست و بازرسی شهید یداللهی، ۵ قاچاقچی حرفه‌ای کالا را شناسایی و دستگیر کردند.

او  افزود: در این رابطه با تلاش ماموران، اقلامی شامل ۵۲ تن سیمان، ۴۰۰ کیلو برنج، ۳ دستگاه اجاق گاز فردار، ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر روغن موتور خودرو، ۲ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، ۴ دستگاه کولر گازی، ۲ دستگاه یخچال، ۱۳ هزار لیتر روغن خوراکی، ۲۰ کیلو پودر شربت، انواع ظروف یکبار مصرف و انواع لوازم یدکی خودرو سنگین و نیمه سنگین کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری با اشاره به توقیف ۴ خودرو از قاچاقچیان تصریح کرد: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل در دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "صیاد اربابی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در سطح شهرستان دشتیاری با شیوه و شگرد‌هایی مشابه موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با شناسایی مناطق جرم خیز و محل‌هایی که امکان حضور سارقان وجود داشت، گشت‌های هدفمندی راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی جوانی را که در حال بالا رفتن از دیوار یک خانه بود مشاهده و او را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ اربابی بیان داشت: متهم که چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشت با انتقال به کلانتری و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس به ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.

وی با اشاره به کشف بیش از ۴۰۰ میلیون ریال وجوه نقد و اموال مسروقه دیگر در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

محموله روغن خوراکی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۵ تن روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۵ تن روغن خوراکی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش تقریبی این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف خاطر نشان کرد: خودروی کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

او  با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی اظهار داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

سارق منزل هنگام سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی اظهار داشت: روز گذشته با تماس یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از منزلش واقع درخیابان رسالت شهرزابل، تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ به محل اعزام شدند.

او  افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی صاحب خانه وارد منزل شده و در یک اقدام ضربتی سارق مذکور را که بی خبر از حضور ماموران در حال سرقت اموال و اشیای منزل بود، دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۲۱ ساله پس از دستگیری در تحقیقات تکمیلی و بازجویی بعمل آمده به ۷ فقره سرقت لوازم منزل درسطح شهر زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خداروووشکر ک دستگیر شد
آخرین اخبار