رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: با استفاده از توان داخلی و مهندسان ایرانی توانسته‌ایم از ۲۶ دستگاه هلی‌کوپتر، ۶ دستگاه را تعمیر کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم اورهال هلی کوپتر با بیان اینکه از ابتدای حضور من در بخش هوایی اعلام کردم که باید از توان نظامی در راستای توسعه و اهداف غیرنظامی استفاده شود، گفت: باید با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های موجود بتوانیم توان داخلی در حوزه هوانوردی را ارتقا دهیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در این مجموعه شرکت هلی‌کوپتری، ۲۶ هلی‎کوپتر زمین گیر بودند که از این تعداد شش فروند اورهال شده و ۱۵۰۰ ساعت به عمرشان اضافه شده و در اختیار توان و عملیات شرکت هلی‌کوپتر سازی ایران و ناجا قرار گرفته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مورد دلار‌های که با استفاده از این سیستم صرفه جویی شده صحبت‌های بسیار زیادی صورت گرفته و سازمان هواپیمایی کشوری همواره در این بخش نظارت دارد و باید در این زمینه با تلاش و کارآمدی بتوانیم در این بخش فعالیت خود را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی بر کار‌های شرکت هلی‌کوپتری ایران نظارت دارد و البته این کار‌ها باید عمق‌بخشی شود، افزود: پرسنل توانمندی در حوزه تعمیر و نگهداری در جای جای کشور داریم که باید توان بالقوه آن‌ها بالفعل شود.

او بیان کرد: اینجا تنها مرکز تعمیر موتور‌های آلوئیت است که دانشجویان خلبانی داخلی و خارجی طبق استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری را آموزش می‌دهد و ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت توان خود را در این بخش ارتقا دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: مجموعه هلی‌کوپتری هرچه بیشتر به عنوان یک نهاد مرکزی است که در آن می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخلی موتور‌های هواپیما را تعمیر کنیم و از سوی دیگر این توان را باید در شهر‌های دیگر هم ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار