عنایت الله رحیمی گفت: ورزش در هویت بخشی به فرهنگ و غرور ملی نقش ارزنده ای دارد و ما در مولفه های نشاط آفرینی و امید و کاهش آسیب های اجتماعی به امر ورزش نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امروز در جلسه شورای عالی ورزش و ساماندهی امور جوانان استان فارس، بر لزوم داشتن برنامه ریزی برای ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف ورزش نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و صحیح هستیم.

او با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از اولویت‌های کاری دولت است، گفت: در اسناد بالا دستی توسعه کشور، مباحث ورزشی دنبال شده که باید با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال تحقق آن بود.

استاندار فارس با اشاره به نقش ورزش در سلامت خانواده و جامعه، افزود: ورزش می‌تواند فعالیت در جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد و اثرگذاری این موضوع بالاست و باید مورد توجه سیاستگذاران در امر توسعه کشور قرار بگیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه ورزش در هویت بخشی به فرهنگ و غرور ملی نقش ارزنده‌ای دارد، افزود: این مهم در مولفه اجتماعی، نشاط آفرینی، امید، کاهش آسیب‌ها، همبستگی و انسجام بسیار ارزشمند است و اگر به امر ورزش توجه شود ارمغان به جامعه ورزشی افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه در حوزه سیاسی بایستی افزایش قدرت نرم یا همان دیپلماسی ورزشی بکار ببریم و این مهم می‌تواند راهگشا باشد، تصریح کرد: با توسعه باشگاه‌ها و تشکل‌های ورزشی می‌توان به شکوفایی اقتصاد، به ویژه اقتصاد ورزشی کمک کرد و در این راستا گام‌های موثری برداشت، هماگونه که مقام معظم رهبری فارس را در قله اعلام کردند امید است در زمینه ورزش نیز در قله باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در استان فارس توسط دولت به ویژه در حوزه زیرساخت‌های کالبدی و فیزیکی صورت گرفته است، گفت: سرانه ورزشی استان از حدود یک میلیون و ۳۰۰ متر مربع به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع افزایش داشته و طی این چند سال، عدالت اجتماعی و جنسیتی در حوزه ورزش از دورافتاده‌ترین روستا‌ها تا مرکز استان ایجاد شده است.

رحیمی با بیان اینکه رفع نیازمندی‌های زیرساخت ورزش بانوان از جمله اهداف دولت به شمار می‌رود، گفت: برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزاری خوبی در قالب سند توسعه اجرا شده و ما اعتقاد داریم که آموزش وجه جدایی‌ناپذیر ورزش است.

او تصریح کرد: اعتقادمان بر این است که آموزش وجه جدایی ناپذیر است و قهرمانی باید به سمت پهلوانی و اخلاق عمومی و شناسایی استعداد‌ها پیش برود.

استاندار فارس با بیان اینکه اقتصاد ورزش مدنظر ماست، اما اوضاع کرونا وضعیت ما را دچار مشکل کرده است و این بیماری مناسبات مختلف را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل کرده است، گفت: در حوزه ورزش و اقتصاد اثر منفی گذاشته و فعالیت‌های گروهی تعطیل شدند، باشگاه‌داران و سالن‌داران دچار خسارت زیادی متحمل شدند و به شدت آسیب دیدند.

سیده معصومه دستغیب مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز با بیان اینکه آمار ورزش بانوان در فارس قابل توجه است، اظهار داشت: توجه به ورزش بانوان از ضرورت‌های اصلی جامعه است و سلامت جسمی و روانی بانوان می‌تواند سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود و این مهم موجب ایجاد فضای سالم در جامعه شود.

او بر نقش مهم شهرداری‌ها در توسعه و حمایت از ورزش بانوان تاکید کرد و افزود: در کلانشهر شیراز شهرداری و شورا به حوزه بانوان بایستی امکانات بیشتری اختصاص دهند و باید بیشتر کار شود.

دستغیب با بیان اینکه کمتر حمایت‌کننده‌ای است که در حوزه ورزش بانوان حمایت شود و مقابله جدی ظاهری و باطنی است، ادامه داد: در استان فارس ۲۵ قهرمان جهانی زن داریم که این تعداد در خور توجه و ارزش است و این ورزشکاران دختر الگویی برای سایران دختران آینده است از این رو برای حوزه ورزش بانوان باید اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود و بار هزینه‌ها بر عهده خانواده‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار