قانونگذاران انگلیسی خواستار حذف چین و محدود کردن سرمایه گذاری‌های خارجی در زنجیره تامین دفاعی انگلیس شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قانونگذاران انگلیس خواستار ممنوعیت خرید چین از شرکت‌های دفاعی این کشور شدند. قانونگذاران انگلیسی تاکید کردند که سرمایه گذاری‌های خارجی در زنجیره تامین دفاعی انگلیس باید به شرکت‌های کشور‌های عضو ناتو یا متحدان لندن در خارج از اتحاد آتلانتیک شمالی محدود شود.

کمیته دفاع مجلس عوام این کشور در گزارشی هشدار داده است که پکن ممکن است تعداد بیشتری از شرکت‌های هوافضای انگلیس را برای آنچه دستیابی به فناوری و افزایش تجمع نظامی خود خوانده شده، درگیر کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر راهی برای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به زنجیره تامین دفاعی انگلیس است. نمایندگان مجلس از وزارت دفاع خواستند تا تحقیقاتی را در مورد تلاش چین برای کنترل شرکت‌های هوافضایی که از نظر اقتصادی به دلیل همه گیری کووید-۱۹ با رکود مواجه شده‌اند، آغاز کند.

در این گزارش حداقل ۹ شرکت از جمله شرکت های اجزای نظامی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته است که قبلا توسط چین خریداری شده است. این لیست شامل شرکت‌هایی است که قطعات هواپیما‌های جنگنده F-۳۵B نیروی هوایی سلطنتی (RAF) و هواپیما‌های حمل و نقل A۴۰۰M Atlas را تامین می‌کنند. این لیست همچنین شرکت‌هایی را که با فناوری فضایی و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین (UAV) سر و کار دارند، شامل می‌شود.

نمایندگان مجلس انگلیس اصرار داشتند که سرمایه گذاری خارجی در صنایع دفاعی انگلیس باید به شرکت‌های کشور‌های عضو ناتو و سایر متحدان آن محدود شود. آن‌ها یادآوری کردند که طی ۳۰ سال گذشته، دولت سیاستی را برای جذب سرمایه گذاری در بخش دفاعی بر اساس ریسک قابل قبول دنبال کرده است.

نمایندگان مجلس انگلیس از بن والاس، وزیر دفاع این کشور خواستند لیستی از کشور‌هایی را که باید از ورود آن‌ها به زنجیره تامین دفاعی انگلیس جلوگیری شود، تهیه کند و باید از چین به عنوان یکی از تهدید‌های اصلی در این زمینه یاد شود.

گفته می‌شود انگلیس برای پیوستن به ناتوی آسیایی به دنبال مقابله با چین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار