مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۰۲ تردد امسال در راه‌های این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: بر اساس آمار دریافتی از ۸۰ دستگاه تردد شمارآنلاین نصب شده در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان تردد ثبت شده این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۱۷ تردد کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

او  با بیان اینکه شیوع کرونا بر سفرهای جاده‌ای تاثیرگذار بوده است، گفت: با توجه در پیش رو بودن روزهای پایانی سال انتظار می‌رود با همراهی شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همچنان شاهد کاهش ترددها در راه‌های ارتباطی باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نصب و راه‌اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی اصلی و شرایانی این استان در سالجاری خبر داد و افزود: در راستای افزایش خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای و بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌های اداره مدیریت راه‌های این اداره‌کل، توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند بویژه سامانه‌های ثبت تخلفات تردد و دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای در اولویت قرار دارد.

او  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه‌بر ۱۲ سامانه نصب شده ثبت تخلفات عبور و مرور، هشت سامانه دیگر نیز تا پایان سالجاری در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان نصب خواهد شد تا به پیشگیری از تخلفات و کاهش سوانح رانندگی استان کمک کند.

کرد خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی مسیرهای ارتباطی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای و ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خسته نباشیدددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خدا قوت،ممنون از خبرایی ک میزارین
آخرین اخبار